Karakteriniz evren içerisinde var olduğu sürece, gelişen bir hikayenin içerisinde olacağı gibi, kişisel olarak da gelişecektir. Kimi zaman bu gelişim kontrolünüz dışında olacak olsa bile, karakteriniz size ait olduğundan genellikle gelişimlerini de bizzat kendiniz yapmanız gerekecektir. Bu nedenle, karakterinizin hikayesel ve karakterine bağlı kişiliği gibi hususlar hariç olmak üzere, geliştirebileceğiniz yönleri aşağıda bir bütün olarak sunulmuş durumdadır.
Stat Gelişimi
Karakterinizi yarattığınız anda, otomatik olarak 2 stat geliştirme hakkına sahip olmaktasınız. Bu 2 stat geliştirme hakkını dilediğiniz statlara vermekte özgürsünüz. Ancak elbette statlarınız hiçbir zaman aynı kalmayacaktır. Ancak statlarınız, belirli bir sayısal değer değil, belli bir aralığa sahip olduğundan, bu statların normal puanlarla geliştirilmesi tercih edilecek bir yöntem değildir. Dolayısıyla, karakter statlarınızı hiçbir zaman size verilen puanlar kapsamında geliştirmeniz mümkün değildir!
Karakterinize stat gelişimi sağlayacak en önemli husus, kurgu içerisinde bitirdiği konularda aldığı aksiyonlar olacaktır. Genel itibariyle kurgu içerisinde yer alacak olan karakterlerinizin gelişimlerini, off-screen tarzı yaşamaktan ziyade, “o anda” gerçekleşmesi hem sistemsel olarak hem de kurgusal olarak daha uygun olacaktır. Bu gelişim metodunun ise iki şekilde karşınıza çıkması muhtemeldir. Bunlardan ilki, konu sonunda GM tarafından bir stat gelişimi yapılması, ikinci ise yine GM tarafından size bir stat gelişim hakkı verilmesidir.
Şeytan Meyvesi ve Disiplin&Stil Gelişimi
Bilindiği üzere Şeytan Meyvesi ve Disiplin&Stiller, Potansiyel, Hakimiyet ve Adaptasyon başlıkları altında 5 seviye ve 5 kademeden oluşmaktadır. Oyuncular, her üç başlıkta da 1. Seviye 4. Kademe olarak oyuna başlarlar. Karakter yaratım aşamasında ise, oyunculara 80 Gelişim Puanı verilerek kademe ve seviye atlama imkanı tanınır. Bu noktadan sonra, oyuncular hem konu sonlarında kazandıkları Gelişim Puanları ile hem de GM tarafından verilen gelişim ödülleriyle, bu yöndeki gelişimlerini gerçekleştirebilirler.
Potansiyel, Hakimiyet ve Adaptasyon başlıklarına ilişkin gelişim tablosu aşağıdaki şekildedir;
Her bir kademe geçiş bedeli 20 GP’dir. Kademe geçişlerinden aritmetik sıra atlanamaz. 5. Kademeden sonra takip eden seviye ve 1. Kademeye geçme için harcanması gereken bedel ise 50 GP’dir. Örneğin;
1. Seviye 4. Kademe olan bir özelliği 2. Seviye 1. Kademeye çıkarmak için 20GP+50GP olmak üzere toplamda 70 GP harcanması gerekmektedir. 2. Seviye 1. Kademeden 3. Seviye 1. Kademeye geçiş için ise 20GP+20GP+20GP+20GP+50GP olmak üzere toplamda 130 GP harcanması gerekmektedir.
Haki Gelişimi
Oyuncular sistemde mevcut 3 Haki türüne sahip olsalar dahi, bu gücü uyandırmamış veya en azından iradi olarak kullanamadığı bir aşamada olduğu kabul edilir. Herhangi bir türünde Haki uyanışı, ancak kurgu içerisinde yapılan roller sonucu gerçekleşmektedir. Aynı şekilde, Haki türlerinin seviyeleri, seviyelerin getirileri ve seviyeler içerisindeki kademeleri de yine yapılan rollere bağlı olarak gelişmektedir. Diğer bir ifadeyle, oyuncular iradi olarak Haki geliştiremez, ancak konu sonlarında kurgu içindeki rollerine göre Haki uyandırabilir ve geliştirebilir.
Tayfa Rolleri Gelişimi
Korsanlar karakter yaratım aşamasında seçtikleri tayfa rolüne “Acemi” seviyesinde, Denizciler ise “Çaylak” seviyesinde başlarlar. Aradaki bu fark, Denizcilerin Teğmen rütbesine eriştikleri ana kadar belli bir eğitimden geçmelerinden ileri gelmektedir. Tayfa rolleri, yine oyuncunun kurgusal konularda yaptıkları rollere göre gelişebilir. Oyuncular tarafından herhangi bir puan dağılımı yapılmasıyla bu roller geliştirilemez.
Bununla birlikte, oyuncular yine kurgusal konuları içerisinde yeni tayfa rolleri de edinebilirler. Bu tayfa rolleri, edinimin şekline göre “Acemi”, “Çaylak” veya “Usta” seviyesinde edinilebilir.
Savaş Yetileri Gelişimi
Her oyuncu karakter yaratımı aşamasında “Acemi” seviyesinde savaş yetisine sahiptir. Bununla birlikte, tıpkı Tayfa Rollerinde olduğu gibi, Savaş Yetileri de ancak kurgusal konuların sonunda gelişebilir. Oyuncunlar tarafından herhangi bir puan dağılımı yapılmasıyla savaş yetileri geliştirilemez.
Bununla birlikte, oyuncular yine kurgusal konuları içerisinde yeni savaş yetileri de edinebilirler. Bu savaş yetileri, edinimin şekline göre “Acemi”, “Çaylak” veya “Usta” seviyesinde edinilebilir.
Gemi Gelişimi
Korsan olan oyuncular tarafından yaratılan gemiler, kurgusal konu içerisinde veya ayrıca yapacakları bir başvuruyla, geliştirilmek istenilen özellikleri parasal karşılığı ödemeleri koşuluyla geliştirilebilir. Ancak başvuruyla yapılan geliştirme taleplerinde, geliştirmenin niteliğine göre gelişim kurgusal konu içerisinde gerçekleşmesi gerektiğinin belirtilmesi halinde, oyuncu tarafından bu koşul gerçekleştirilmelidir.
Tayfa Gelişimi
Korsan olan oyuncular, yaratmış oldukları tayfaya sonradan dahil edecekleri NPC’ler açısından başvuru yapabilir. Bu NPC’ler, genel itibariyle kurguya etkisi olmayan ve sadece tayfa işlerini yürütme bazında standart NPC’lerden ibarettir. Fakat bu NPC’ler için talep edilen sayıya ve niteliğe göre belli bir miktar para ödenmesi gerekebilir.
Öte yandan, oyuncular tarafından özellik sahibi veya kurgusal açıdan etki yaratacak bir NPC’nin talep edilmesi halinde, bu NPC için özellik ve niteliklerine göre belli bir miktar ödeme yapılması gerekmektedir. Fakat, bu yönde bir talep, NPC’nin özellik ve niteliğine göre belli bir konu açılmasını gerektirir halde olması durumunda, oyuncu tarafından bu koşul gerçekleştirilmelidir.
Stat Gelişimi
Karakterinizi yarattığınız anda, otomatik olarak 2 stat geliştirme hakkına sahip olmaktasınız. Bu 2 stat geliştirme hakkını dilediğiniz statlara vermekte özgürsünüz. Ancak elbette statlarınız hiçbir zaman aynı kalmayacaktır. Ancak statlarınız, belirli bir sayısal değer değil, belli bir aralığa sahip olduğundan, bu statların normal puanlarla geliştirilmesi tercih edilecek bir yöntem değildir. Dolayısıyla, karakter statlarınızı hiçbir zaman size verilen puanlar kapsamında geliştirmeniz mümkün değildir!
Karakterinize stat gelişimi sağlayacak en önemli husus, kurgu içerisinde bitirdiği konularda aldığı aksiyonlar olacaktır. Genel itibariyle kurgu içerisinde yer alacak olan karakterlerinizin gelişimlerini, off-screen tarzı yaşamaktan ziyade, “o anda” gerçekleşmesi hem sistemsel olarak hem de kurgusal olarak daha uygun olacaktır. Bu gelişim metodunun ise iki şekilde karşınıza çıkması muhtemeldir. Bunlardan ilki, konu sonunda GM tarafından bir stat gelişimi yapılması, ikinci ise yine GM tarafından size bir stat gelişim hakkı verilmesidir.
Şeytan Meyvesi ve Disiplin&Stil Gelişimi
Bilindiği üzere Şeytan Meyvesi ve Disiplin&Stiller, Potansiyel, Hakimiyet ve Adaptasyon başlıkları altında 5 seviye ve 5 kademeden oluşmaktadır. Oyuncular, her üç başlıkta da 1. Seviye 4. Kademe olarak oyuna başlarlar. Karakter yaratım aşamasında ise, oyunculara 80 Gelişim Puanı verilerek kademe ve seviye atlama imkanı tanınır. Bu noktadan sonra, oyuncular hem konu sonlarında kazandıkları Gelişim Puanları ile hem de GM tarafından verilen gelişim ödülleriyle, bu yöndeki gelişimlerini gerçekleştirebilirler.
Potansiyel, Hakimiyet ve Adaptasyon başlıklarına ilişkin gelişim tablosu aşağıdaki şekildedir;
Her bir kademe geçiş bedeli 20 GP’dir. Kademe geçişlerinden aritmetik sıra atlanamaz. 5. Kademeden sonra takip eden seviye ve 1. Kademeye geçme için harcanması gereken bedel ise 50 GP’dir. Örneğin;
1. Seviye 4. Kademe olan bir özelliği 2. Seviye 1. Kademeye çıkarmak için 20GP+50GP olmak üzere toplamda 70 GP harcanması gerekmektedir. 2. Seviye 1. Kademeden 3. Seviye 1. Kademeye geçiş için ise 20GP+20GP+20GP+20GP+50GP olmak üzere toplamda 130 GP harcanması gerekmektedir.
Haki Gelişimi
Oyuncular sistemde mevcut 3 Haki türüne sahip olsalar dahi, bu gücü uyandırmamış veya en azından iradi olarak kullanamadığı bir aşamada olduğu kabul edilir. Herhangi bir türünde Haki uyanışı, ancak kurgu içerisinde yapılan roller sonucu gerçekleşmektedir. Aynı şekilde, Haki türlerinin seviyeleri, seviyelerin getirileri ve seviyeler içerisindeki kademeleri de yine yapılan rollere bağlı olarak gelişmektedir. Diğer bir ifadeyle, oyuncular iradi olarak Haki geliştiremez, ancak konu sonlarında kurgu içindeki rollerine göre Haki uyandırabilir ve geliştirebilir.
Tayfa Rolleri Gelişimi
Korsanlar karakter yaratım aşamasında seçtikleri tayfa rolüne “Acemi” seviyesinde, Denizciler ise “Çaylak” seviyesinde başlarlar. Aradaki bu fark, Denizcilerin Teğmen rütbesine eriştikleri ana kadar belli bir eğitimden geçmelerinden ileri gelmektedir. Tayfa rolleri, yine oyuncunun kurgusal konularda yaptıkları rollere göre gelişebilir. Oyuncular tarafından herhangi bir puan dağılımı yapılmasıyla bu roller geliştirilemez.
Bununla birlikte, oyuncular yine kurgusal konuları içerisinde yeni tayfa rolleri de edinebilirler. Bu tayfa rolleri, edinimin şekline göre “Acemi”, “Çaylak” veya “Usta” seviyesinde edinilebilir.
Savaş Yetileri Gelişimi
Her oyuncu karakter yaratımı aşamasında “Acemi” seviyesinde savaş yetisine sahiptir. Bununla birlikte, tıpkı Tayfa Rollerinde olduğu gibi, Savaş Yetileri de ancak kurgusal konuların sonunda gelişebilir. Oyuncunlar tarafından herhangi bir puan dağılımı yapılmasıyla savaş yetileri geliştirilemez.
Bununla birlikte, oyuncular yine kurgusal konuları içerisinde yeni savaş yetileri de edinebilirler. Bu savaş yetileri, edinimin şekline göre “Acemi”, “Çaylak” veya “Usta” seviyesinde edinilebilir.
Gemi Gelişimi
Korsan olan oyuncular tarafından yaratılan gemiler, kurgusal konu içerisinde veya ayrıca yapacakları bir başvuruyla, geliştirilmek istenilen özellikleri parasal karşılığı ödemeleri koşuluyla geliştirilebilir. Ancak başvuruyla yapılan geliştirme taleplerinde, geliştirmenin niteliğine göre gelişim kurgusal konu içerisinde gerçekleşmesi gerektiğinin belirtilmesi halinde, oyuncu tarafından bu koşul gerçekleştirilmelidir.
Tayfa Gelişimi
Korsan olan oyuncular, yaratmış oldukları tayfaya sonradan dahil edecekleri NPC’ler açısından başvuru yapabilir. Bu NPC’ler, genel itibariyle kurguya etkisi olmayan ve sadece tayfa işlerini yürütme bazında standart NPC’lerden ibarettir. Fakat bu NPC’ler için talep edilen sayıya ve niteliğe göre belli bir miktar para ödenmesi gerekebilir.
Öte yandan, oyuncular tarafından özellik sahibi veya kurgusal açıdan etki yaratacak bir NPC’nin talep edilmesi halinde, bu NPC için özellik ve niteliklerine göre belli bir miktar ödeme yapılması gerekmektedir. Fakat, bu yönde bir talep, NPC’nin özellik ve niteliğine göre belli bir konu açılmasını gerektirir halde olması durumunda, oyuncu tarafından bu koşul gerçekleştirilmelidir.