Game Master
Game Master
Joined: Wed Nov 27, 2024 12:39 am
User avatar
Game Master
Game Master
Giriş
Bir karakter yaratmaya başlamadan önce, ilk sormanız gereken soru “Neden?” olmalıdır. Bu sorunun yanına başka eklemeler yaparak, karakterinizi sahiplenebilir ve onu anlayabilirsiniz. Rol yaparken keyif almanızı sağlayan en temel unsurlar da zaten karakterinizi sahiplenmek ve onu anlamaktır. Unutmayın ki, siz karakterinizi yarattıktan sonra, artık o karakter kendi hikayesi, düşünceleri ve duyguları olan bir bireydir. Oyuncu olarak karakterinizi ne kadar sahiplenip anlayabilirseniz, yaptığınız rollerden de daha fazla keyif alabilirsiniz. Bunun için de sormanız gereken soru “Neden bu karakter?” olacaktır.

Bir karakteri yaşayan kılan şey, yukarıda da belirtildiği gibi kendi hikayesine, düşüncelerine ve duygularına sahip olmasıdır. Her ne kadar oyuncu olarak karakteriniz aksiyonlarına sizler karar verseniz de, karakteri gerçek kılan, aksiyonlarının ne kadarının karakterinize ait olduğudur. Bu yüzden, karakterinizi yaratmaya başlamadan önce, her türlü sistemsel puanlamalardan, tekniklerden veya diğer etmenlerden kendinizi sıyırarak karakterinizi düşünmeniz ve onun hikayesini bulmanız gerekmektedir.

“Neden korsan?” veya “Neden denizci?” diye devam ettireceğiniz sorularınızla, karakterinizin hikayesini oluşturmaya başlayabilirsiniz. Karakterinizin geçmiş hikayesi, kuşkusuz ki geleceğini belirlemesinde en büyük etmen olacaktır. Bununla birlikte, karakterinizin kişiliğin de geçmişine dayanıyor olması, karakteriniz için yaratacağınız geçmişin önemini daha da arttıracaktır.

Karakterinizin kişiliği, özellikle oyuncular bakımından oynanabilir olmalıdır. Karakterinizin sıradan bir kişiliği olması veya uçarı bir kişiliği olması elbette RP içinde belirgin bir etmen olacaksa bile, esasen en önemli olan o kişiliğin oyuncular tarafından oynanabilir olmasıdır. Oynanabilir olmayan bir kişilik, karakterinizden giderek uzaklaşmanıza ve yapacağınız rollerden zevk almamanıza neden olacaktır. Bu yüzden karakterlerinizin kişiliklerini belirlemeniz oynanabilirlik açısından son derece önem arz etmektedir.

Son olarak, karakterinizin muhakkak belli bir motivasyonu olmalıdır. Evren içerisinde karakterinizin neye ulaşmak istediği, neyi amaçladığı gibi hususları kapsayan genel bir motivasyon ile bu motivasyonu destekleyen yan motivasyonlar ile karakteriniz daha oynanabilir hale gelecektir. Tıpkı gerçek hayatta her birimizin bir yaşam gayesi bulunmakta olup, günlük veya belli bir süre zarfını kapsayan yan motivasyonlara da sahip oluruz. Yaratacağınız karakterlerinizde de bu tür motivasyonların olması, karakterinizin evren içerisindeki varlığını daha belirgin hale getirecektir.

Sistemsel Düzenlemeler
Karakterinizi evren içerisinde var eden sistemsel hususlar ise, Karakter Statları’dır. Bu kapsamda statlar aritmetik ve kademeli olarak;

“E → E★ → D → D★ → C → C★ → B -> B★ → A → A★ → S → S★ → SS → SS★”

şeklindedir. Klasik sayısal sistem yerine bu sistemin tercih edilmesi, oyuncuların daha özgür bir şekilde hareket etmesine olanak sağlamaktadır. Bu sistemi biraz daha detaylı anlatmak gerekirse; her iki oyuncunun da aynı stattaki seviyesinin “D” olduğunu kabul edersek, bu iki oyuncu arasında genel anlamda bir fark bulunmadığı kabul edilir. Ancak RP içerisinde yaşanan aksiyonlar, duygular, düşünceler, planlamalar ve RP kalitesi gibi etmenler göz önüne alınarak, aynı statların farklı sonuçlarına ulaşmak mümkün olabilir. Bu durum sayesinde de oyuncular, belli limitlere sıkışmadan, en azından belli bir aralıkta özgürce karakterini oynama imkanı elde edebilecektir.

Bununla birlikte, seviyeler arasındaki farklar derin uçurumlar oluşturmamakta olup, üst düzey bir “D” seviye etki ile orta düzeyde bir “C” seviyesinin etkisi benzer olabilir. Tüm bu hususlar yukarıda belirtildiği gibi RP içi hususlara göre değerlendirilir ve sonuçları belirlenir. Ancak bu seviyeler arasında bir fark olmadığı yönünde algılanmamalıdır. Tüm etkilerden arındırılmış olarak ele alındığında “C” seviyesinin “D” seviyesine üstün gelmesi mutlaktır.

Statların yanında var olan “★” sembolü, o statın en üst mertebesini belirtmektedir. Bu sayede oyuncular stat gelişimi alarak statlarını yıldızlı hale getirip en üst düzeyde kullanabilir. Söz konusu yıldız alınmadan bir sonraki stat seviyesine geçilmesi mümkün değildir. Yani; “E” seviye olan bir statı “D” seviyeye çıkarmak istediğinizde, ilk önce “E★” seviyesine geliştirmeli, sonrasında “D” seviyesine geçiş yapmalıdır.

Tüm bu açıklamaların yanında, karakterleriniz ister korsan ister denizci olsun, evrende yer alan sıradan NPC karakterlerden (orijinal seride bulunmayan veya Bounty Sezonları içerisinde sunulmayan NPC’ler kastedilmektedir) halihazırda her stat bakımından üstün konumdadır. Diğer bir deyişle, sıradan bir NPC ile karakterinizin aynı seviyede stata sahip olması durumunda, karakterinizin statları daha üstün sayılacaktır. Elbette RP içi faktörler bu durumu etkileyebileceği gibi, genel kabul her bir oyuncunun sıradan NPC’lerden stat bakımından üstün olduğudur.

Karakter Statları
Karakter statlarına gelirsek; sistemsel olarak kullanılacak olan karakter statları “Saldırı Kabiliyeti”, “Savunma Kabiliyeti”, “Çabukluk”, “Varlık” ve “İrade” statlarıdır. Bu statlara ilişkin açıklamalar aşağıda yapılmıştır.
Saldırı Kabiliyeti
Karakteriniz tarafından yapılan saldırının etkisini belirleyen stattır. Bir saldırının ne kadar yıkıcı olduğu, ne denli bir etkiye sahip olduğu bu stat üzerinden değerlendirilebilir. Rakibe hasar vermeyi amaçlayan ancak fiziksel olmayan saldırılar bakımından da bu stat esas kabul edilir. Tüm bunların yanında, kompleks saldırıların başarısını etkileyen statlardan biri de yine bu stat olacaktır.
Savunma Kabiliyeti
Karakteriniz tarafından karşı konulan saldırılara karşı savunmanın etkisini belirleyen stattır. Savunmanın ne derece dirençli olduğu ve karakterinizin saldırılara karşı ne derece dayanıklı olduğu gibi hususlar bakımından bu stat esas kabul edilir. Tüm bunların yanında, kompleks savunmaların başarısını etkileyen statlardan biri de yine bu stat olacaktır.
Çabukluk
Karakteriniz tarafından sergilenen hıza dayalı eylemlerin gerçekleşme olasılığını ve süresini belirleyen stattır. El çabukluğu gerektiren aktiviteler, hızlı davranmayı gerektiren aksiyonlar gibi hususlarda bakımından bu stat esas kabul edilmektedir. Öte yandan, karakterin koşma hızı ve koşma amacıyla hızlanması gibi hususlar da yine bu stata bağlı olarak belirlenecektir.
Varlık
Karakteriniz fiziksel sağlığını ve kondisyonunu belirleyen stattır. Gerek karakterinizin bir mücadeleyi fiziksel olarak ne kadar sürdürebileceği gerekse bir yaralanmaya karşı ne kadar dirençli olduğu ve gerekse de bir hastalık durumunda karakterinizin bundan ne kadar etkileneceği gibi hususları belirleyen stattır.
İrade
Karakterin zihinsel sağlığını ve kondisyonunu belirleyen stattır. Zihinsel sağlık, karakterinizin bir akıl hastalığı olmasını kapsamamakta olup, tamamen mental durumunun ne derece işlevsel olduğunu belirlemektedir. Diğer bir deyişle, karakterinizin zihinsel olarak direncini veya kuvvetini bu stat belirlemektedir. Bunun yanında, karakterinizin karşılaştığı karakterlerin yaydıkları auralara karşı geliştirdikleri duygu değişimleri de bu stata göre belirlenecektir.
Özellikle Varlık ve İrade statları, diğer statlar ile her daim etkileşim içerisinde olup, diğer statların daha efektif kullanılmasını sağlaması mümkündür. Bu nedenle, karakterinizi oluştururken statlar arasındaki etkileşimi de dikkate almanız yararınıza olacaktır.

Karakter yaratımına başlarken, her bir karakterin statları “E” seviye olarak kabul edilecek olup, ancak 3 seviye arttırımı yapılması mümkündür. Oyuncunlar bu 3 seviye artırımını tek bir statta kullanabileceği gibi, farklı statlara da dağıtım yapabilir.