Page 1 of 1

Şeytan Meyveleri Rehberi

Posted: Tue May 06, 2025 6:06 pm
by GM - One Piece
Giriş
Sistem içerisinde Şeytan Meyvelerinin elde edilmesi ve tüketilmesi ardından, üç ana başlık altında gelişimler gerçekleşmektedir. Bu üç ana başlık “Potansiyel”, “Hakimiyet” ve “Adaptasyon” olarak adlandırılmaktadır.
👒 Potansiyel
Bir Şeytan Meyvesi’nin gelişime ne kadar açık olduğunu gösterir.
Şeytan Meyveleri’ne ilişkin potansiyel başlığı, bir Şeytan Meyvesi’nin gelişime ne kadar açık olduğunu göstermektedir. Potansiyeli yüksek Şeytan Meyvesi, özellikle Şeytan Meyvesi’nin uyanmış forma erişmesi için en önemli kriterlerden biridir. Bu yüzden, potansiyeli yüksek olan bir Şeytan Meyvesi, daha çok teknik yaratıp geliştirmeye imkan tanıdığı gibi, Şeytan Meyvesi’nin tam gücüne ulaşması bakımından da önem arz etmektedir.
💪 Hakimiyet
Kullanıcının Şeytan Meyvesi üzerindeki yetkinliğini gösterir.
Şeytan Meyveleri’ne ilişkin hakimiyet başlığı, bir Şeytan Meyvesi kullanıcısının, sahip olduğu Şeytan Meyvesi’ne dair yetkinliğini göstermektedir. Bir Şeytan Meyvesi üzerindeki hakimiyetin yüksek olması, Şeytan Meyvesi’nin sunduğu özelliklere erişim konusunda kullanıcısına büyük kolaylıklar sağlamaktadır. Şeytan Meyvesi’ni anlamak ve onun kullanım tarzını belirlemek gibi hususlarda yeterli hakimiyete sahip olmak büyük önem arz etmektedir.
⚔ Adaptasyon
Kullanıcının Şeytan Meyvesi özelliklerini ne kadar etkin kullandığını gösterir.
Şeytan Meyveleri’ne ilişkin adaptasyon başlığı, bir Şeytan Meyvesi kullanıcısının, sahip olduğu Şeytan Meyvesi’nin özelliklerini ne denli etkin kullanabildiğini göstermektedir. Bu kapsamda, adaptasyon sağlamış bir Şeytan Meyvesi kullanıcısı, Şeytan Meyvesi’nin getirilerinden rahatlıkla faydalanabilmektedir. Sistem içerisinde özellikle Şeytan Meyveleri’ne dayalı tekniklerin kullanımında adaptasyon başlığının büyük önemi bulunmaktadır.
Yukarıda kısaca belirtilen üç başlık, bir Şeytan Meyvesini en etkili şekilde kullanmayı sağlar ve her bir başlığın önemi ve gereklilikleri bulunmaktadır. Bu bakımdan aşağıda sistemsel düzenlemeleri bulabilirsiniz.

Sistemsel Düzenlemeler
Bu bilgilerle birlikte, her üç başlık kendi için 7 seviyeden oluşmaktadır. Ayrıca, Şeytan Meyvesi’ne ilişkin başlıkların geliştirilmesi noktasında, bir başlık diğerini tetiklediğinden kendi içlerinde de birtakım gelişimlerin açılması için her bir başlıktan kademe ve seviye ilerlemesi gerekmektedir. Bu husus, aşağıda yapılacak izah ile daha anlaşılır olacaktır.
Potansiyel Seviyesi Potansiyel Getirisi
E E seviye teknikler yaratabilmeyi sağlar.
D D seviye teknikler yaratabilmeyi ve E seviye teknik geliştirmeyi sağlar.
C C seviye teknikler yaratabilmeyi ve D seviye teknik geliştirmeyi sağlar.
B B seviye teknikler yaratabilmeyi ve C seviye teknik geliştirmeyi sağlar.
A A seviye teknikler yaratabilmeyi ve B seviye teknik geliştirmeyi sağlar.
S S seviye teknikler yaratabilmeyi ve A seviye teknik geliştirmeyi sağlar.
SS SS seviye teknikler yaratabilmeyi ve S seviye teknik geliştirmeyi sağlar.
Hakimiyet Seviyesi Hakimiyet Getirisi
E 4 adet teknik kapasitesine sahip olmayı sağlar.
D 6 adet teknik kapasitesine sahip olmayı ve 2 teknik geliştirme hakkı sağlar.
C 8 adet teknik kapasitesine sahip olmayı ve 2 teknik geliştirme hakkı sağlar.
B 10 adet teknik kapasitesine sahip olmayı ve 2 teknik geliştirme hakkı sağlar.
A 12 adet teknik kapasitesine sahip olmayı ve 2 teknik geliştirme hakkı sağlar.
S 14 adet teknik kapasitesine sahip olmayı ve 2 teknik geliştirme hakkı sağlar.
SS 16 adet teknik kapasitesine sahip olmayı ve 2 teknik geliştirme hakkını sağlar.
Adaptasyon Seviyesi Adaptasyon Getirisi
E E seviye teknikleri uygulayabilmeyi sağlar.
D D seviye teknikleri uygulayabilmeyi sağlar.
C C seviye teknikleri uygulayabilmeyi sağlar.
B B seviye teknikleri uygulayabilmeyi sağlar.
A A seviye teknikleri uygulayabilmeyi sağlar.
S S sseviye teknikleri uygulayabilmeyi sağlar.
SS SS seviye teknikleri uygulayabilmeyi sağlar.
Yukarıdaki tablolardan da görüleceği üzere, Şeytan Meyvesi’nin tek bir başlık altında geliştirmek mümkün olmadığı gibi, her bir başlığın kendi içerisinde dengeli olması gerekmektedir. Ancak, Şeytan Meyvesi’nin kullanımı noktasında, oyuncular arasındaki kullanım farkları, bu seviye ve getirilerden faydalanılmamış olsa dahi, belli farklar yaratacaktır. Örneğin; bir oyuncunun Şeytan Meyvesi’nin hakimiyet ve potansiyel başlıklarında eşit oldukları, ancak adaptasyon konusunda seviye farkının olması halinde, her iki oyuncunun Şeytan Meyvesi’ni kullanımı bakımından fazlaya sahip oyuncunun daha avantajlı konumda olacağı ortadadır. Bu husus, özellikle denk seviyelerde olunması halinde yaratılan tekniklerin uygulanmasında belirgin olacak olup, RP içerisinde de bu durum açık bir şekilde ortaya çıkacaktır.

Sistemsel olarak, karakter yaratımı aşamasında her üç kategoride E-Seviye olarak başlamaktadır.

Bu noktada önemle belirtmek gerekir ki, gerek kurgusal gerekse sistemsel açıdan şu anlık Uyanmış Şeytan Meyvesi bulunmamakta olup, ancak bunların ortaya çıkması halinde sistemsel eklentiler yapılacaktır.

Ayrıca, evrenin orijinal evrenin bir kırılma noktasından devam ettiği dikkate alındığında, orijinal seriye dahil majör karakterlerin meyveleri oyuncular tarafından alınamaz. Bu noktada, oyuncular tarafından özgün meyvelerin yaratılması, ilerleyiş bakımından ve kurgusal açıdan daha faydalı olacaktır.

Oyuncu tarafından başlangıçta bir Şeytan Meyvesi yenmiş olması durumunda, oyuncular herhangi bir şekilde BC ödeyerek disiplin veya stil edinemez. Şeytan Meyvesine sahip olan bir oyuncu, ancak RP-in olaylar çerçevesinde bir disiplin veya stil edinebilir ve bunu edinmesinden sonra, ilgili rehber ve sistemlere bağlı kalarak geliştirme yapabilir.

Şeytan Meyveleri Türleri
Bilinen evrende Şeytan Meyvelerinin 3 türü bulunmaktadır. Bunlar Paramecia, Zoan ve Logia’dır. Sistem içerisinde Yapay Şeytan Meyvesi bulunmadığından, bu türe ilişkin herhangi bir açıklama yapılmayacaktır.

Paramecia
Bu tür Şeytan Meyveleri kullanıcılarına belli bir konsept dahilinde güçleri kullanmayı bahşeder. Bu güçlerle Şeytan Meyvesi kullanıcısı belirlediği konsept çerçevesinde vücudunun bir kısmını o konsept dahilinde değiştirebilir veya o konsepte dahil saldırı ya da savunma teknikleri üretebilir. Ancak bu konseptin sınırı, herhangi bir hayvan dönüşümü veya element bazlı dönüşümdür. Paramecia kullanıcıları, herhangi bir şekilde bir hayvan özelliği kullanamadığı gibi, kendisini elemente dönüştüren tekniklere de sahip olamaz.

Paramecia Türü Şeytan Meyvelerin Genel Getirileri
Paramecia türü Şeytan Meyvesi, genel itibariyle kullanıcılarına üç kategori altında getiriler kazandırır. Bunlar “Bedensel Değişim”, “Çevresel Değişim” ve “Madde Üretimi” şeklindedir.

  • Bedensel Değişim içerisinde, kullanıcının Şeytan Meyvesinin getirdiği ana özelliğin yanı sıra, istemli olarak da vücuttaki değişimler sayılabilir. Diğer bir deyişle, Paramecia kullanıcısı Şeytan Meyvesi’nin belirlendiği konsept dahilinde vücudunun istemsizce bu konsept dahilinde değişmesini sağlayabildiği gibi, belli uzuvlarının da bu konsept dahilinde değiştirebilir. Seriden bir örnek vermek gerekirse; Luffy’nin lastik vücutlu olması tam bir bedensel değişimi göstermektedir. Luffy lastik konsepti sayesinde her daim vücudunun lastikten olmasının getirilerini kazanır. Bunun yanında, Supa Supa no Mi ile kullanıcının belli uzuvlarını bir kılıca çevirmesi de Bedensel Değişim kapsamındadır.

  • Çevresel Değişim içerisinde, kullanıcısının kendisi dışında veya kendisinin de dahil olduğu bir alan içerisinde, bu alanı etkileyecek değişimler yaratması sayılabilir. Bu değişim dahilinde kullanıcı doğrudan alan içerisindeki hedeflerde değişiklik yapılabileceği gibi, alanın kendisini veya bir kişiye yönelttiği teknikleri kullanabilir. Bir illüzyon yaratmanın mümkün olduğu gibi, örneğin Ope Open o Mi alandaki hedeflerde değişiklik yapabilen, Gura Gura no Mi alanda ve Horu Horu no Mi ise belli bir kişide değişiklik yaratabilen örnekler olabilir.

  • Madde Üretimi içerisinde, Logia sınıfına dahil olamayacak türden Şeytan Meyvesi’nin konsepti dahilindeki madde üretimleri sayılabilir. Bu getiri türünde Şeytan Meyvesi kullanıcısı konsepti dahilinde, zehir, kağıt, yiyecek ve başkaca çoğaltılabilecek türden maddeler üretebilir ve kullanabilir. Söz konusu madde üretimi, tamamen maddesel olmak zorunda olup, bu tasvire giren her türlü maddenin üretimi mümkündür. Ancak maddesel olmayan üretimler, örneğin illüzyon oluşturmak, hedef kişilerin düşüncelerini etkileyecek duygu değişimleri yaratmak gibi hususlar bu başlık altına girmemektedir.

Zoan
Zoan türü Şeytan Meyvesi kullanıcısının herhangi bir hayvan formuna veya melez bir forma bürünmesine imkan tanıyan bir türdür.

Bu tür Şeytan Meyveleri kullanıcılarına belli bir hayvan formuna veya melez bir forma bürünmesine imkan tanır. Bu güçlerle Şeytan Meyvesi kullanıcısı genel olarak belirlediği hayvanın sahip olduğu gücü kullanmaya başlar ve diğer meyve türleri içerisinde yakın dövüş tekniklerini daha iyi kullanabilir hale gelir. Örneğin; bir kurdun güçlerini barındıran Şeytan Meyvesi tüketen kişinin hayvan ve/veya melez formunda keskin dişlere sahip olması veya kanatlı bir hayvanın gücüne sahip Şeytan Meyvesi tüketen kişinin hayvan ve/veya melez formunda uçma yeteneği kazanması, bir ayının güçlerini barındıran Şeytan Meyvesi tüketen kişinin hayvan ve/veya melez formunda ortalama bir ayının gücünü kazanması gibi hususlar Zoan türü Şeytan Meyvelerine örnek olarak verilebilir.

Diğer Şeytan Meyvesi türlerinden farklı olarak, Zoan türü Şeytan Meyvesi kullanıcıları sahip oldukları gücü üç ayrı formda kullanabilir. Bu formlar “İnsan Formu”, “Hayvan Formu” ve “Melez (Hibrit) Form” olarak adlandırılır.

  • İnsan Formu: Kullanıcının ham insan halidir. Bu durumda sadece fiziksel gelişimler gözlemlenebilir.

  • Hayvan Formu: Kullanıcının tamamen güçlerini kazandığı hayvanın görünümüne bürünmesine ve bu hayvanın güçlerini kullanabilmesine imkan tanır.

  • Melez (Hibrit) Form: Kullanıcının hem insan hem de güçlerini kazandığının hayvanın melez bir görünümüne sahip olmasına, aynı zamanda insani yetenekleri ile meyveden gelen hayvansal yetenekleri birleştirmesine imkan sağlayan formdur.

Tüm bunların yanında, Zoan türü Şeytan Meyveleri bünyesinde iki nadir türü de barındırmaktadır. Bu türler “Antik Zoan” ve “Mitolojik Zoan” olarak adlandırılmaktadır.

  • Antik Zoan
    Günümüz dünyasında nesilleri tükenmiş hayvanların güçlerinin kullanılmasına imkan tanıyan Zoan türü Şeytan Meyvelerine verilen isimdir. Normal Zoan türü Şeytan Meyvelerinin özelliklerinin yanı sıra nesli tükenmiş hayvanların sahip oldukları düşünülen yeteneklere de sahip olabilirler.

  • Mitolojik Zoan
    Dünyada hiç var olmamış ve sadece efsanelere, destanlara ve mitlere konu olmuş hayvanların güçlerinin kullanılmasına imkan tanıyan Zoan türü Şeytan Meyvelerine verilen isimdir. Normal Zoan türü Şeytan Meyvelerinin özelliklerinin yanı sıra bu efsanelerde, destanlarda ve mitlerde geçen hayvanların var olduğu belirtilen yeteneklerin kullanılmasına imkan tanımaktadır.

Logia
Mitolojik Zoan türü Şeytan Meyvelerinden sonra, en nadir olduğu kabul edilen Logia türü Şeytan Meyveleri, kullanıcılarına element güçleri kazandırır. Bu element gücü sayesinde kullanıcı, bu elementi üretebilir, kontrol edebilir ve kendi vücudunu bu elemente dönüştürebilir. Özellikle, istisnaları olmakla birlikte ve diğer Şeytan Meyvesi türlerinin aksine, vücutlarını elemente çevirdiklerinde kazandıkları zaman hasar almamaları bu tür Şeytan Meyvelerinin en önemli özelliklerinden biridir. Ancak, Haki, element zıtlıkları ve aşırı duygu halleri gibi durumlarda, Logia türü Şeytan Meyvesi kullanıcılarının bu hasarsızlık durumları bozulabilir.

Şeytan Meyvesi Teknikleri Sınıflandırma
Sistem içerisinde Şeytan Meyveleri sayesinde oluşturulan teknikler, “D”, “E”, “C”, “B”, “A”, “S” ve “SS” olmak üzere 6 farklı kategori altında yer almaktadır. Tüm Şeytan Meyveleri için yaratılan teknikler bu 6 kategori içerisinde olup, hasar, kullanım, vs. gibi hususlar göz önüne alınarak bir kategoriye dahil olur.

Ancak, Zoan ve Logia türü meyveler bakımından bu konuda bir istisna bulunmaktadır. Her ne kadar Zoan türünde hayvan dönüşümü ve Logia türünde ise vücudu elemente çevirme yeteneği doğal olarak geliyor olarak kabul edilse de, tüm Şeytan Meyveleri açısından yeteneklerin kullanılması ancak kullanıcının kendisini geliştirmesine bağlı olduğundan, bahsi geçen yetenekler de bir teknik olarak kabul edilmektedir. Bu nedenle, bu tür yetenekleri kullanmak isteyen oyuncuların, bu yeteneklerin teknik olarak adlandırılan hallerini almaları gerekmektedir. Sistem içerisinde;
Zoan - Hayvan Formu -> E Seviye
Zoan - Hibrit (Melez) Formu -> D Seviye
Antik/Mitolojik Zoan - Hayvan Formu -> D Seviye
Antik/Mitolojik Zoan - Hibrit (Melez) Formu -> C Seviye
Logia - Element Dönüşümü -> D Seviye
Logia - Element Formunda Hareket Kabiliyeti -> C Seviye
teknikler olarak kabul edilmektedir. Bu teknikler elde edilmeksizin, oyuncuların yaratmış olduğu karakterlerin insan formu dışındaki formları kullanması mümkün bulunmamaktadır.

Şeytan Meyvesi Teknikleri ve Statların Etkileşimleri
Genel itibariyle, rehberde belirtilen şekilde yarattığınız teknikleri kullanabilmeniz mümkündür. Yani, Potansiyel seviyesi “A” olan bir karakter, “A-Seviye” teknikler yaratabilir ve Adaptasyon seviyesi “A” olma durumunda bu tekniği sorunsuzca kullanabilir. Ancak, kimi durumlarda yaratılan tekniklerin Karakter Statları veya Haki Statlarıyla da uyumlu olması gerekir. Teknik seviyesi ile tekniğin özüne uygun düşen statlar arasındaki uyumsuzluk, tekniğin etkisini doğrudan etkileyebilecek bir faktördür. Bu hususu orijinal seriden uyarlayabileceğimiz örneklerle açıklamak gerekirse;

Gomu Gomu no Pistol isimli tekniğin sistem içerisinde C seviye olduğu ve oyuncunun da Potansiye ve Adaptasyon seviyesinin “C” olduğu kabul edildiğinde, oyuncu tarafından bu tekniğin kullanılması aşamasında hiçbir sıkıntı bulunmamaktadır. Ancak, oyuncunun Saldırı Kabiliyeti seviyesinin “D-Seviye” olmasıyla, “C-Seviye” olması ve hatta “S-Seviye” olması arasında ortaya çıkacak sonuç açısından doğrudan bağ bulunmaktadır. Nitekim, oyuncunun Saldırı Kabiliyeti seviyesinin “D-Seviye” olduğu bir durumda tekniğin etkisi 1 birim olacaksa, “C-Seviye” olması durumunda etkisi 2 birim olacak ve ilerleyen her seviyede bu etki artacaktır. (Söz konusu rakamsal veriler sadece durumun anlaşılması amacıyla belirtilmiştir.) Dolayısıyla, salt teknik seviyeleri tekniğin yaratacağı sonuçları belirlemeyecek ve ilgili statlar da tekniğin etkisini artırabilecektir.

Yine aynı şekilde seriden örnek vermeye devam edersek; Kamusari tekniği ele alındığında, Kral Hakisi seviyesi “E-Seviye” olan bir oyuncuyla “C-Seviye” olan bir oyuncu arasında aynı tekniğin uygulanması farklı sonuçlar doğuracaktır. Bu bakımdan, yarattığınız tekniklerin seviyesi önemli olsa da, teknikleri etkileyecek statlarınızı gözetmeniz oldukça faydalı olacaktır.