Haki Rehberi
Posted: Fri May 09, 2025 5:16 pm
Giriş
Haki, her bir canlının içinde barındırdığı ve irade gücünden beslenen bir enerjidir. Bu doğrultuda, evrendeki her canlının Haki’ye sahip olduğu kabul edilmektedir. Ancak kimi insanlar bu güce sahip olduklarını bilmedikleri gibi, kimilerinin de bu gücün nasıl kullanılacağına dair hiçbir bilgileri yoktur. Bununla birlikte, iradeden beslenen Haki’yi kontrol edemeyen kişiler kimi zamanlarda bu enerjiyi istemsizce kullanabildikleri gibi, bu enerjiyi kontrol eden kişilerin kullanımdan yoksun kaldıkları da görülebilir.
Haki, "Gözlem", "Silahlanma" ve "Kralın Hakisi" olmak üzere üç ana başlık altında etkisini göstermektedir. Sistemsel olarak ise, her oyuncunun bu üç tür hakiye de sahip oldukları, ancak uyandırmadıkları kabul edilmektedir. Bunun yanında, yine sistemsel olarak her bir Haki, birtakım alt dallardan oluşmaktadır. Bu dallar ise kendi içinde 8 seviyeye bölünmüş haldedir. Bu seviyeler sırasıyla “F”, “E”, “D”, “C”, “B”, “A”, “S”, “SS” şeklindedir. “F” seviyesi, karakterin Hakiye sahip olduğunu, ancak kullanamadığını belirtmektedir. Bu nedenle, karakterinizin sahip olmadığı Haki türü “F” seviyesinde olacaktır.
Gözlem Hakisi
Gözlem hakisi, kullanıcısına canlıların varlıklarını, güç seviyelerini ve duygularını algılama gibi, genel itibariyle altıncı bir his veren Haki türüdür. Sistemsel olarak bu Haki türü 5 alt daldan oluşmaktadır.
Silahlanma Hakisi
Silahlanma hakisi, Haki enerjisinin fiziksel bir biçim kazandırılarak uzuvları kaplamasına imkan tanır. Bu sayede kullanıcının saldırı ve savunma kabiliyeti konusunda artışlar görülür. Ayrıca Silahlanma Hakisi sayesinde, Logia türü meyve kullanan kişilere karşı fiziksel hasar verilebilir hale gelir. Sistemsel olarak bu Haki türü 4 alt daldan oluşmaktadır.
Kralın Hakisi
Kralın Hakisi, kullanıcının yaydığı irade gücüyle diğer kişiler üzerinde hakimiyet kurmasına ve onların iradeleri üzerinde baskı oluşturmasına imkan tanır. Sistemsel olarak bu Haki türü 5 alt daldan oluşmaktadır.
Nasıl Kazanılır?
"Kralın Hakisi" hariç olmak üzere, Haki seviyeleri, oyuncuların sahip olduğu Bounty Coinlerin kullanılmasıyla geliştirilebilir. Bu kapsamda seviye geliştirmek için gereken Bounty Coin miktarlarını ilgili konuda bulabilirsiniz.
“Kralın Hakisi” konusunda ise, oyuncular bu alt dalları ancak RP içinde edinebilirler. Bu edinme RP içi faktörlere bağlı olarak gelişir ve konu sonlarında veya imkan olması halinde turlarda bu gelişimler GM tarafından belirtilir.
Herhangi bir türde Haki edinme veya geliştirmenin bir diğer yolu ise, bu hususta bir eğitmen bulunması ve bu sayede alt türlerin edinmesi veya geliştirilmesidir. Bu tür konularda yapılacak eğitimlerle herhangi bir bedel ödenmeksizin alt tür edinilebilir veya geliştirilebilir.
Haki, her bir canlının içinde barındırdığı ve irade gücünden beslenen bir enerjidir. Bu doğrultuda, evrendeki her canlının Haki’ye sahip olduğu kabul edilmektedir. Ancak kimi insanlar bu güce sahip olduklarını bilmedikleri gibi, kimilerinin de bu gücün nasıl kullanılacağına dair hiçbir bilgileri yoktur. Bununla birlikte, iradeden beslenen Haki’yi kontrol edemeyen kişiler kimi zamanlarda bu enerjiyi istemsizce kullanabildikleri gibi, bu enerjiyi kontrol eden kişilerin kullanımdan yoksun kaldıkları da görülebilir.
Haki, "Gözlem", "Silahlanma" ve "Kralın Hakisi" olmak üzere üç ana başlık altında etkisini göstermektedir. Sistemsel olarak ise, her oyuncunun bu üç tür hakiye de sahip oldukları, ancak uyandırmadıkları kabul edilmektedir. Bunun yanında, yine sistemsel olarak her bir Haki, birtakım alt dallardan oluşmaktadır. Bu dallar ise kendi içinde 8 seviyeye bölünmüş haldedir. Bu seviyeler sırasıyla “F”, “E”, “D”, “C”, “B”, “A”, “S”, “SS” şeklindedir. “F” seviyesi, karakterin Hakiye sahip olduğunu, ancak kullanamadığını belirtmektedir. Bu nedenle, karakterinizin sahip olmadığı Haki türü “F” seviyesinde olacaktır.
Gözlem Hakisi
Gözlem hakisi, kullanıcısına canlıların varlıklarını, güç seviyelerini ve duygularını algılama gibi, genel itibariyle altıncı bir his veren Haki türüdür. Sistemsel olarak bu Haki türü 5 alt daldan oluşmaktadır.
Varlık Algılama
Varlık Algılama sayesinde kullanıcı, canlı varlıkların auralarını sezmeye başlar ve ilerleyen seviyelerde kişilerin görünümlerini aura olarak algılayabilir. Aynı zamanda, gelişen Varlık Algılama sayesinde kullanıcı daha uzun mesafelerdeki canlıları ve bir şekilde gizlenmiş canlıları da algılayabilir. Her bir seviyede “Varlık Algılama” daha etkin kullanılır.
Varlık Algılama sayesinde kullanıcı, canlı varlıkların auralarını sezmeye başlar ve ilerleyen seviyelerde kişilerin görünümlerini aura olarak algılayabilir. Aynı zamanda, gelişen Varlık Algılama sayesinde kullanıcı daha uzun mesafelerdeki canlıları ve bir şekilde gizlenmiş canlıları da algılayabilir. Her bir seviyede “Varlık Algılama” daha etkin kullanılır.
Güç Algılama
Güç Algılama sayesinde kullanıcı, varlığını algıladığı auranın ne denli güçlü olduğunu kavrayabilir. Bununla birlikte, güçlü veya güçsüz auraların nerede olduğu konusunda kesin tespitlerde bulunabilir. Her bir seviyede “Güç Algılama” daha etkin kullanılır.
Güç Algılama sayesinde kullanıcı, varlığını algıladığı auranın ne denli güçlü olduğunu kavrayabilir. Bununla birlikte, güçlü veya güçsüz auraların nerede olduğu konusunda kesin tespitlerde bulunabilir. Her bir seviyede “Güç Algılama” daha etkin kullanılır.
Duygu Algılama
Duygu Algılama sayesinde kullanıcı, karşılaştığı kişilerin gerçek duygularını sezmeye başlar. Gerek iletişim yoluyla gerekse de bir mücadele durumunda, kişinin o anki ruhsal durumunu algılayabilen kullanıcı, buna göre aksiyonlarını geliştirebilir. Ancak, duygu kontrolü noktasında iradesi güçlü olan kişiler, Duygu Algılama’nın etkilerinden korunabildiği gibi, kullanıcıyı yanıltabilir. Her bir seviyede “Duygu Algılama” daha etkin kullanılır.
Duygu Algılama sayesinde kullanıcı, karşılaştığı kişilerin gerçek duygularını sezmeye başlar. Gerek iletişim yoluyla gerekse de bir mücadele durumunda, kişinin o anki ruhsal durumunu algılayabilen kullanıcı, buna göre aksiyonlarını geliştirebilir. Ancak, duygu kontrolü noktasında iradesi güçlü olan kişiler, Duygu Algılama’nın etkilerinden korunabildiği gibi, kullanıcıyı yanıltabilir. Her bir seviyede “Duygu Algılama” daha etkin kullanılır.
Niyet Algılama
Niyet Algılama sayesinde kullanıcı, başka bir kişinin oldukça kısa vadeli aksiyonlarının ne şekilde olacağını algılayabilir. Bir kimsenin saldırıya geçip geçmeyeceğini ve saldırının geliş yönünü Niyet Algılama sayesinde sezebilecek olan kullanıcı, aksiyonlarını buna göre şekillendirme imkanına sahip olur. Başka kişinin özellikle olumsuz düşüncelerle yaptığı hamleler veya büyük tutku barındıran hamleleri daha sezilebilir türdeyken, kişinin bilinçsiz veya bilinçsizliğe yakın eylemleri Niyet Algılama ile sezilmesi oldukça güçtür. Her bir seviyede “Niyet Algılama” daha etkin kullanılır.
Niyet Algılama sayesinde kullanıcı, başka bir kişinin oldukça kısa vadeli aksiyonlarının ne şekilde olacağını algılayabilir. Bir kimsenin saldırıya geçip geçmeyeceğini ve saldırının geliş yönünü Niyet Algılama sayesinde sezebilecek olan kullanıcı, aksiyonlarını buna göre şekillendirme imkanına sahip olur. Başka kişinin özellikle olumsuz düşüncelerle yaptığı hamleler veya büyük tutku barındıran hamleleri daha sezilebilir türdeyken, kişinin bilinçsiz veya bilinçsizliğe yakın eylemleri Niyet Algılama ile sezilmesi oldukça güçtür. Her bir seviyede “Niyet Algılama” daha etkin kullanılır.
Gelecek Vizyonu
Gelecek Vizyonu sayesinde kullanıcı, kısa bir geleceği görebilir. Niyet Algılama’dan farklı olarak, kullanıcı bir kısa süreli kesin geleceği gerçekleşmişçesine görebilir ve aksiyonlarını da buna göre şekillendirebilir. İlerleyen seviyelerde Gelecek Vizyonu, kısa gelecekte söylenecek sözlerin duyulmasına da imkan tanır. Ancak, Gelecek Vizyonu kullanılabilmesi için kullanıcının odaklanması ve sakin kalması gerekmektedir. Duygusal karmaşalar, Gelecek Vizyonu’nun tamamen etkisiz kalmasına neden olurken, odaklanmadan kısa geleceğe dair görüler elde edilemez. Bununla birlikte, hem görüş olarak hem de duyma anlamında Gelecek Vizyonu aynı etkinlikte kullanılamayabilir. Her bir seviyede “Gelecek Vizyonu” daha etkin kullanılır.
Gelecek Vizyonu sayesinde kullanıcı, kısa bir geleceği görebilir. Niyet Algılama’dan farklı olarak, kullanıcı bir kısa süreli kesin geleceği gerçekleşmişçesine görebilir ve aksiyonlarını da buna göre şekillendirebilir. İlerleyen seviyelerde Gelecek Vizyonu, kısa gelecekte söylenecek sözlerin duyulmasına da imkan tanır. Ancak, Gelecek Vizyonu kullanılabilmesi için kullanıcının odaklanması ve sakin kalması gerekmektedir. Duygusal karmaşalar, Gelecek Vizyonu’nun tamamen etkisiz kalmasına neden olurken, odaklanmadan kısa geleceğe dair görüler elde edilemez. Bununla birlikte, hem görüş olarak hem de duyma anlamında Gelecek Vizyonu aynı etkinlikte kullanılamayabilir. Her bir seviyede “Gelecek Vizyonu” daha etkin kullanılır.
Silahlanma Hakisi
Silahlanma hakisi, Haki enerjisinin fiziksel bir biçim kazandırılarak uzuvları kaplamasına imkan tanır. Bu sayede kullanıcının saldırı ve savunma kabiliyeti konusunda artışlar görülür. Ayrıca Silahlanma Hakisi sayesinde, Logia türü meyve kullanan kişilere karşı fiziksel hasar verilebilir hale gelir. Sistemsel olarak bu Haki türü 4 alt daldan oluşmaktadır.
Sertleşme
Sertleşme sayesinde kullanıcı, uzuvların sertleştirerek bu uzvunu hem saldırı hem de savunma amaçlı kullanabilir. Sertleşen uzuv saldırı gücünü önemli miktarda arttırdığı gibi, savunma dayanıklılığını da oldukça arttırır. Ancak Sertleşme, daha güçlü Silahlanma Haki’sine karşı aynı güce ve dayanıklılığa sahip olmayabilir. Her bir seviyede “Sertleşme” daha etkin kullanılır. Bu itibarla “D” seviyesinde bir sertleşme durumunda sadece parmak ve el bölgeleri sertleştirilebilir haldeyken, “S” seviyesinde tüm vücudun sertleştirilmesi mümkündür.
Sertleşme sayesinde kullanıcı, uzuvların sertleştirerek bu uzvunu hem saldırı hem de savunma amaçlı kullanabilir. Sertleşen uzuv saldırı gücünü önemli miktarda arttırdığı gibi, savunma dayanıklılığını da oldukça arttırır. Ancak Sertleşme, daha güçlü Silahlanma Haki’sine karşı aynı güce ve dayanıklılığa sahip olmayabilir. Her bir seviyede “Sertleşme” daha etkin kullanılır. Bu itibarla “D” seviyesinde bir sertleşme durumunda sadece parmak ve el bölgeleri sertleştirilebilir haldeyken, “S” seviyesinde tüm vücudun sertleştirilmesi mümkündür.
Aktarma
Aktarma sayesinde kullanıcı, Sertleşme ile kazanılan özelliklerin cansız nesnelere aktarılmasını ve onların da Sertleşme’den faydalanmasını sağlar. Kimi silahların ancak Aktarma kullanılarak gerçek güçlerine ulaştığı bilinmektedir. Her bir seviyede “Aktarma” daha etkin kullanılır.
Aktarma sayesinde kullanıcı, Sertleşme ile kazanılan özelliklerin cansız nesnelere aktarılmasını ve onların da Sertleşme’den faydalanmasını sağlar. Kimi silahların ancak Aktarma kullanılarak gerçek güçlerine ulaştığı bilinmektedir. Her bir seviyede “Aktarma” daha etkin kullanılır.
Yayma
Yayma sayesinde kullanıcı, Silahlanma Hakisini tek bir vücut bölgesine odaklayıp ardından bunu salar ve görünmez bir patlama yaratarak rakiplerine hasar verir. Bu şekilde, herhangi bir şekilde temas olmaksızın rakiplere indirilen güçlü darbeler, oldukça hasar yaratır. Tüm Haki’nin bir noktaya toparlanması daha zor olduğu gibi, ortaya çıkacak kuvvet de daha fazladır. Her bir seviyede “Yayma” daha etkin kullanılır.
Yayma sayesinde kullanıcı, Silahlanma Hakisini tek bir vücut bölgesine odaklayıp ardından bunu salar ve görünmez bir patlama yaratarak rakiplerine hasar verir. Bu şekilde, herhangi bir şekilde temas olmaksızın rakiplere indirilen güçlü darbeler, oldukça hasar yaratır. Tüm Haki’nin bir noktaya toparlanması daha zor olduğu gibi, ortaya çıkacak kuvvet de daha fazladır. Her bir seviyede “Yayma” daha etkin kullanılır.
İç Yıkım
İç Yıkım sayesinde kullanıcı, bir uzva odaklanan Hakiyi hedef kişinin içine aktararak daha derin ve büyük hasarlar verebilir. Bu haliyle İç Yıkım, kullanıcı ile hedefin temasını zorunlu kılsa dahi, temas edilen noktanın içine uygulanan kuvvetle, canlı bir hedefin iç organları veya cansız cisimlerin temas noktasının karşı bölgesi gibi yerlerde ciddi zararlar ortaya çıkarabilir. Her bir seviyede “İç Yıkım” daha etkin kullanılır.
İç Yıkım sayesinde kullanıcı, bir uzva odaklanan Hakiyi hedef kişinin içine aktararak daha derin ve büyük hasarlar verebilir. Bu haliyle İç Yıkım, kullanıcı ile hedefin temasını zorunlu kılsa dahi, temas edilen noktanın içine uygulanan kuvvetle, canlı bir hedefin iç organları veya cansız cisimlerin temas noktasının karşı bölgesi gibi yerlerde ciddi zararlar ortaya çıkarabilir. Her bir seviyede “İç Yıkım” daha etkin kullanılır.
Kralın Hakisi
Kralın Hakisi, kullanıcının yaydığı irade gücüyle diğer kişiler üzerinde hakimiyet kurmasına ve onların iradeleri üzerinde baskı oluşturmasına imkan tanır. Sistemsel olarak bu Haki türü 5 alt daldan oluşmaktadır.
Egemenlik
Egemenlik sayesinde kullanıcı, başkalarının ruhuna geçici olarak hükmetme yeteneği kazanır. Bu hüküm, etkilenen kişilerde korku duyma ve kaçma gibi arzuların gün yüzüne çıkmasına neden olur. Ancak, iradesi kuvvetli kişilerin “Egemenlik” etkisinden etkilenmemesi de mümkündür. Nihayetinde Egemenlik ile kullanıcı, başkalarının kendisine itaat etmesine bile zorlayabilir hale gelebilir. Her bir seviyede “Egemenlik” daha etkin kullanılır.
Egemenlik sayesinde kullanıcı, başkalarının ruhuna geçici olarak hükmetme yeteneği kazanır. Bu hüküm, etkilenen kişilerde korku duyma ve kaçma gibi arzuların gün yüzüne çıkmasına neden olur. Ancak, iradesi kuvvetli kişilerin “Egemenlik” etkisinden etkilenmemesi de mümkündür. Nihayetinde Egemenlik ile kullanıcı, başkalarının kendisine itaat etmesine bile zorlayabilir hale gelebilir. Her bir seviyede “Egemenlik” daha etkin kullanılır.
Etkisizlik
Etkisizlik sayesinde kullanıcı, özellikle düşük iradeli kişilerin anında bayılmalarını sağlayabilir. Tamamen bölgedeki kişilerin veya hedef şahsın iradesiyle orantılı olan bu kuvvete direnmek mümkün olabilir. Kullanıcının bölgeye veya kişiye odaklanması da “Etkisizlik” etkisinin kuvvetini değiştirebilir. Dikkatle kullanılmadığı durumlarda, bölgedeki yandaşların etkilenmesi de mümkündür. Her bir seviyede “Etkisizlik” daha etkin kullanılır.
Etkisizlik sayesinde kullanıcı, özellikle düşük iradeli kişilerin anında bayılmalarını sağlayabilir. Tamamen bölgedeki kişilerin veya hedef şahsın iradesiyle orantılı olan bu kuvvete direnmek mümkün olabilir. Kullanıcının bölgeye veya kişiye odaklanması da “Etkisizlik” etkisinin kuvvetini değiştirebilir. Dikkatle kullanılmadığı durumlarda, bölgedeki yandaşların etkilenmesi de mümkündür. Her bir seviyede “Etkisizlik” daha etkin kullanılır.
Aşılama
Aşılama sayesinde kullanıcı, Silahlanma Hakisinde olduğu gibi, Hakisini bir nesneye veya uzvuna aktararak saldırı veya savunma yapar. Silahlanma Hakisinin herhangi bir türünden çok daha etkin saldırı ve savunmaların ortaya çıkmasını sağlayan Aşılama sayesinde, kullanıcı hedefine temas etmeden de hasar verebilir hale gelir. Bu haliyle yapılan saldırılarda, Hakinin göstergesi olan kara şimşekler ortaya çıkabilir. Her bir seviyede “Aşılama” daha etkin kullanılır.
Aşılama sayesinde kullanıcı, Silahlanma Hakisinde olduğu gibi, Hakisini bir nesneye veya uzvuna aktararak saldırı veya savunma yapar. Silahlanma Hakisinin herhangi bir türünden çok daha etkin saldırı ve savunmaların ortaya çıkmasını sağlayan Aşılama sayesinde, kullanıcı hedefine temas etmeden de hasar verebilir hale gelir. Bu haliyle yapılan saldırılarda, Hakinin göstergesi olan kara şimşekler ortaya çıkabilir. Her bir seviyede “Aşılama” daha etkin kullanılır.
Bağlama
Bağlama sayesinde kullanıcı, Hakisini belli bir nesneye bağlar ve bu nesne açıldığında, kırıldığında veya parçalandığında, tüm hakinin ortaya çıkmasını sağlar. Bağlanan Hakinin niteliğine ve miktarına göre, ortaya çıkacak kuvvet de değişiklikler oluşabilir. Her bir seviyede “Bağlama” daha etkin kullanılır.
Bağlama sayesinde kullanıcı, Hakisini belli bir nesneye bağlar ve bu nesne açıldığında, kırıldığında veya parçalandığında, tüm hakinin ortaya çıkmasını sağlar. Bağlanan Hakinin niteliğine ve miktarına göre, ortaya çıkacak kuvvet de değişiklikler oluşabilir. Her bir seviyede “Bağlama” daha etkin kullanılır.
Gözlemsizlik
Gözlemsizlik sayesinde kullanıcı, kendi aurası ve varlığı üzerinde tam bir kontrol sağlayarak, bunun diğer Haki türleriyle algılanmasının önüne geçer. Aynı zamanda, özellikle Gözlem Hakisinin tüm faydalarını etkisiz kılabilecek bu yetenek sayesinde, kullanıcı rakibin tüm gözlem yeteneklerini kısıtlayabilir. Her bir seviyede “Gözlemsizlik” daha etkin kullanılır.
Gözlemsizlik sayesinde kullanıcı, kendi aurası ve varlığı üzerinde tam bir kontrol sağlayarak, bunun diğer Haki türleriyle algılanmasının önüne geçer. Aynı zamanda, özellikle Gözlem Hakisinin tüm faydalarını etkisiz kılabilecek bu yetenek sayesinde, kullanıcı rakibin tüm gözlem yeteneklerini kısıtlayabilir. Her bir seviyede “Gözlemsizlik” daha etkin kullanılır.
Nasıl Kazanılır?
"Kralın Hakisi" hariç olmak üzere, Haki seviyeleri, oyuncuların sahip olduğu Bounty Coinlerin kullanılmasıyla geliştirilebilir. Bu kapsamda seviye geliştirmek için gereken Bounty Coin miktarlarını ilgili konuda bulabilirsiniz.
“Kralın Hakisi” konusunda ise, oyuncular bu alt dalları ancak RP içinde edinebilirler. Bu edinme RP içi faktörlere bağlı olarak gelişir ve konu sonlarında veya imkan olması halinde turlarda bu gelişimler GM tarafından belirtilir.
Herhangi bir türde Haki edinme veya geliştirmenin bir diğer yolu ise, bu hususta bir eğitmen bulunması ve bu sayede alt türlerin edinmesi veya geliştirilmesidir. Bu tür konularda yapılacak eğitimlerle herhangi bir bedel ödenmeksizin alt tür edinilebilir veya geliştirilebilir.