Nitelik Rehberi
Posted: Thu May 15, 2025 5:03 pm
Yaşayan bir karakterin varlığı, sadece sistemsel olarak tanımlanan statlarla mümkün bulunmamaktadır. Zira sistemsel olarak var olan statlar, esasen genel bir çerçeveden ibarettir. Bu çerçevenin içini dolduran hususlar ise, karakterlerinizin nitelikleridir. Nitelik, karakterinizin ayırt edici her türlü özelliğini ve bunun dışında gerek geçici gerek kalıcı tüm varlığını ortaya koyan hususları kapsamaktadır. Örneğin; karakterinizin çok hızlı yemek yeme özelliği, aslında bir nitelik olarak kullanılabilir. Karakterinizin sol bacağındaki bir yara, yine aynı şekilde nitelik olarak bulunabilir. Tüm bunların yanında, karakterinizin akrobatik yeteneklere sahip olması da, yine aynı şekilde bir yetenek olarak bulunabilir. Dolayısıyla, karakterinize karakteristik özellik katan her türlü geçici veya kalıcı husus, nitelik adı altında toplanmaktadır.
Sistemsel olarak niteliklerin belli bir listesi bulunmamaktadır. Zira niteliğin kapsamını da göz önünde bulundurduğunuzda, tüm bunları listeleme olanağı da bulunmamaktadır. Bununla birlikte, sizlerden beklenen eşsiz karakterler yaratmak olduğundan, bu nitelikleri kullanarak karakterinizi ayırt edici bir yere konumlandırmanızdır. Bu sebeple, karakterinize ait nitelikler tamamen size bırakılmıştır.
Nitelikler, karakteriniz geçici veya kalıcı avantajlar sağlayabileceği gibi, aynı şekilde geçici veya kalıcı dezavantajlarda sağlayabilir. İster avantaj ister dezavantaj sağlasın, karakterinizin niteliklerinin bulunması konu sonlarında kazanılan ödüllere doğrudan etki eden bir husus olacaktır. Özellikle dezavantajlı niteliklerin öne çıkması halinde, bu ödüllerde artış görülmesi de oldukça muhtemeldir.
Karakter yaratma aşamasında, her oyuncunun 2 nitelik alma hakkı bulunmaktadır. Bu 2 niteliğin seviyesi, oyuncuya avantaj sağlayıp sağlamadığına göre belirlenecektir. Oyuncuya avantaj sağlayan bir niteliğin alınması halinde, nitelik E-Seviye olarak kabul edilecekken, oyuncuya dezavantaj sağlayan nitelikler herhangi bir seviyeden başlayabilir. Bu nitelikler kurgu içerisinde sistemsel kurallara tabi olarak gelişebilir, yok olabilir veya etkileri azalabilir. Sonraki aşamalarda ise, oyuncular Bounty Coin harcayarak da ekstra nitelikler kazanabilirler. Bunun yanında, yapacağınız roller içerisinde, konu sonlarında veya konunun geldiği an itibariyle, karakterinizin nitelik kazanma ihtimali de bulunmaktadır. Bu halde belirlenecek nitelikler GM tarafında tespit edilecek olup, bu nitelikleri kabul etmeme şansı bulunmamaktadır.
Nitelikler kalıcı olması halinde, geliştirilebilir bir sisteme tabi tutulmuştur. Zira karakteriniz yaşadıkça geliştiğinden, bu niteliklerin de gelişmesi veya etkilerini kaybetmesi mümkündür. Sistemsel olarak nitelikler E, D, C, B, A, S ve SS olmak üzere kendi içlerinde seviyelere bölünmüştür. Bu seviyelerde E en düşük etki, SS ise en yüksek etkiyi belirtmektedir. Dolayısıyla, örneğin avantaj sağlayan bir nitelik E’den SS’e doğru etkisini arttırırken, dezavantaj sağlayan bir nitelik SS’de E’ye doğru etkisini yitirecektir. Geçici nitelikler ise, edinilmelerinden sonra etkilerini yitirecek olmalarından dolayı, genellikle seviye düşerek etkilerini kaybedecektir. Bu nedenle geçici nitelikler, etkisi itibariyle geliştirilebilir halde olması durumunda, gelişim alabilirler. Ancak nitelik böyle bir etkiye sahip değilse, geliştirme yapılması mümkün değildir.
Örneğin; karakterinizin bir savaş sırasında aldığı derin bir yara iyileşebilir halde olması durumunda geçici nitelik olarak belirtilecek ve misalen C sınıfında olacaktır. Ancak oyuncular bu yaralanmanın etkisini ortadan kaldırmak için geliştirme alarak, sırasıyla niteliği D ve E seviyesine indirebilir ve sonrasında sonlandırma imkanını bulur. Ancak, örneğin nitelik bir kolunuz kopmuş olması şeklindeyse, bu nitelik SS seviye olarak etki gösterir ve kolunuz artık olmadığı için etkisi yok edilemeyeceğinden, niteliğin geliştirilmesi mümkün değildir. Ne var ki, yine örnek üzerinde gitmek gerekirse, bir konu sonunda kopmuş kolunuza mekanik bir kol taktırdığınızda, “SS seviye kopuk kol” niteliği ortadan kalkacak ve bu kez yerine “Mekanik Kol” isimli bir nitelik gelecektir.
Sistemsel olarak niteliklerin belli bir listesi bulunmamaktadır. Zira niteliğin kapsamını da göz önünde bulundurduğunuzda, tüm bunları listeleme olanağı da bulunmamaktadır. Bununla birlikte, sizlerden beklenen eşsiz karakterler yaratmak olduğundan, bu nitelikleri kullanarak karakterinizi ayırt edici bir yere konumlandırmanızdır. Bu sebeple, karakterinize ait nitelikler tamamen size bırakılmıştır.
Nitelikler, karakteriniz geçici veya kalıcı avantajlar sağlayabileceği gibi, aynı şekilde geçici veya kalıcı dezavantajlarda sağlayabilir. İster avantaj ister dezavantaj sağlasın, karakterinizin niteliklerinin bulunması konu sonlarında kazanılan ödüllere doğrudan etki eden bir husus olacaktır. Özellikle dezavantajlı niteliklerin öne çıkması halinde, bu ödüllerde artış görülmesi de oldukça muhtemeldir.
Karakter yaratma aşamasında, her oyuncunun 2 nitelik alma hakkı bulunmaktadır. Bu 2 niteliğin seviyesi, oyuncuya avantaj sağlayıp sağlamadığına göre belirlenecektir. Oyuncuya avantaj sağlayan bir niteliğin alınması halinde, nitelik E-Seviye olarak kabul edilecekken, oyuncuya dezavantaj sağlayan nitelikler herhangi bir seviyeden başlayabilir. Bu nitelikler kurgu içerisinde sistemsel kurallara tabi olarak gelişebilir, yok olabilir veya etkileri azalabilir. Sonraki aşamalarda ise, oyuncular Bounty Coin harcayarak da ekstra nitelikler kazanabilirler. Bunun yanında, yapacağınız roller içerisinde, konu sonlarında veya konunun geldiği an itibariyle, karakterinizin nitelik kazanma ihtimali de bulunmaktadır. Bu halde belirlenecek nitelikler GM tarafında tespit edilecek olup, bu nitelikleri kabul etmeme şansı bulunmamaktadır.
Nitelikler kalıcı olması halinde, geliştirilebilir bir sisteme tabi tutulmuştur. Zira karakteriniz yaşadıkça geliştiğinden, bu niteliklerin de gelişmesi veya etkilerini kaybetmesi mümkündür. Sistemsel olarak nitelikler E, D, C, B, A, S ve SS olmak üzere kendi içlerinde seviyelere bölünmüştür. Bu seviyelerde E en düşük etki, SS ise en yüksek etkiyi belirtmektedir. Dolayısıyla, örneğin avantaj sağlayan bir nitelik E’den SS’e doğru etkisini arttırırken, dezavantaj sağlayan bir nitelik SS’de E’ye doğru etkisini yitirecektir. Geçici nitelikler ise, edinilmelerinden sonra etkilerini yitirecek olmalarından dolayı, genellikle seviye düşerek etkilerini kaybedecektir. Bu nedenle geçici nitelikler, etkisi itibariyle geliştirilebilir halde olması durumunda, gelişim alabilirler. Ancak nitelik böyle bir etkiye sahip değilse, geliştirme yapılması mümkün değildir.
Örneğin; karakterinizin bir savaş sırasında aldığı derin bir yara iyileşebilir halde olması durumunda geçici nitelik olarak belirtilecek ve misalen C sınıfında olacaktır. Ancak oyuncular bu yaralanmanın etkisini ortadan kaldırmak için geliştirme alarak, sırasıyla niteliği D ve E seviyesine indirebilir ve sonrasında sonlandırma imkanını bulur. Ancak, örneğin nitelik bir kolunuz kopmuş olması şeklindeyse, bu nitelik SS seviye olarak etki gösterir ve kolunuz artık olmadığı için etkisi yok edilemeyeceğinden, niteliğin geliştirilmesi mümkün değildir. Ne var ki, yine örnek üzerinde gitmek gerekirse, bir konu sonunda kopmuş kolunuza mekanik bir kol taktırdığınızda, “SS seviye kopuk kol” niteliği ortadan kalkacak ve bu kez yerine “Mekanik Kol” isimli bir nitelik gelecektir.