Game Master
Game Master
Joined: Wed Nov 27, 2024 12:39 am
User avatar
Game Master
Game Master
Disiplin & Stil Bilgilendirme

Post by GM - One Piece »

Genel Açıklamalar
Sistem içerisinde Şeytan Meyvesi kullanmadan ve belli bir disiplin veya stil çerçevesinde saldırı ve savunma gerçekleştirebilen karakterler, tıpkı Şeytan Meyvelerinde olduğu gibi, üç ana başlık altında gelişimlerini gerçekleştirmektedir. Bu üç ana başlık “Potansiyel”, “Hakimiyet” ve “Adaptasyon” olarak adlandırılmaktadır. Bu üç başlık, kendi içerisinde bir döngüye sahip olup, disiplin veya stilin geliştirilmesi, bu döngü içerisindeki geliştirmelerle mümkün olmaktadır. Gelişim sürecine geçmeden önce ise, bu üç başlığın ne anlama geldiğini açıklamak gerekmektedir.

Potansiyel: Disiplin veya stile ilişkin potansiyel başlığı, söz konusu disiplin veya stilin gelişime ne kadar açık olduğunu göstermektedir. Potansiyeli yüksek bir disiplin veya stil, özellikle disiplin veya stilin bariyerleri aşması için en önemli kriterlerden biridir. Bu yüzden, potansiyeli yüksek olan bir disiplin veya stil, daha çok teknik kullanımına imkan tanıdığı gibi, disiplin veya stilin tam gücüne ulaşması bakımından da önem arz etmektedir.

Hakimiyet: Disiplin veya stile ilişkin hakimiyet başlığı, söz konusu disiplin veya stil kullanıcısının, kullandığı disiplin veya stile dair yetkinliğini göstermektedir. Bir disiplin veya stil üzerindeki hakimiyetin yüksek olması, disiplin veya stilin sunduğu özelliklere erişim konusunda kullanıcısına büyük kolaylıklar sağlamaktadır. Disiplin veya stili anlamak ve onun kullanım tarzını belirlemek gibi hususlarda yeterli hakimiyete sahip olmak büyük önem arz etmektedir.

Adaptasyon: Disiplin veya stile ilişkin adaptasyon başlığı, söz konusu disiplin veya stil kullanıcısının, kullandığı disiplin veya stil özelliklerini ne denli etkin kullanabildiğini göstermektedir. Bu kapsamda, adaptasyon sağlamış bir disiplin veya stil kullanıcısı, disiplin veya stilin getirilerinden rahatlıkla faydalanabilmektedir. Sistem içerisinde özellikle disiplin veya stile dayalı tekniklerin kullanımında adaptasyon başlığının büyük önemi bulunmaktadır.

Yukarıda kısaca belirtilen üç başlık, kendi içerisinde bir döngüye sahiptir. Bu döngü içerisinde;

  • Hakimiyet’in gelişmesi Potansiyel’in artmasına,
  • Potansiyel’in gelişmesi Adaptasyon’un artmasına,
  • Adaptasyon’un gelişmesi ise Hakimiyet’in artmasına,
olanak sağlamaktadır.
Image
Yukarıda belirtilen yazı ve görselden de anlaşılacağı üzere, Şeytan Meyvesi üzerinde Hakimiyet’i geliştirmek isteyen bir oyuncunun, Adaptasyon’unu; Potansiyel’i geliştirmek isteyen bir oyuncunun, Hakimiyet’ini; Adaptasyon’u geliştirmek isteyen bir oyuncunun ise öncelikle Potansiyel’ini geliştirmesi gerekmektedir.

Bu bilgilerle birlikte, her üç başlık kendi için 5 seviye ve 5 kademeden oluşmaktadır. Her 5 kademe 1 seviye olarak belirlenmekte olup, hemen hemen her seviye ve kademenin getirileri bulunmaktadır. Ayrıca, disiplin veya stile ilişkin başlıkların geliştirilmesi noktasında, bir başlık diğerini tetiklediğinden kendi içlerinde de birtakım gelişimlerin açılması için her bir başlıktan kademe ve seviye ilerlemesi gerekmektedir. Bu husus, aşağıda yapılacak izah ile daha anlaşılır olacaktır.

Potansiyel
  • 1. Seviye
    • 1. Kademe : Disiplin veya stilin karakteristik özelliklerinin vücut bulmasını sağlar.
    • 2. Kademe : Disiplin veya stilin karakteristik özelliklerinin belirginleşmesini sağlar.
    • 3. Kademe : Disiplin veya stilin temel tekniklerin yaratılmasına olanak sağlar.
    • 4. Kademe : Disiplin veya stilin temel tekniklerinin uygulanmasına olanak sağlar.
    • 5. Kademe : Disiplin veya stilin basit tekniklere erişimine olanak sağlar.

  • 2. Seviye
    • 1. Kademe : Disiplin veya stilin basit tekniklerinin yaratılmasına olanak sağlar.
    • 2. Kademe : Disiplin veya stilin basit tekniklerinin uygulanmasına olanak sağlar.
    • 3. Kademe : Disiplin veya stilin temel tekniklerinin geliştirilmesine olanak sağlar.
    • 4. Kademe : Disiplin veya stilin geliştirilmiş temel tekniklerinin uygulanmasına olanak sağlar.
    • 5. Kademe : Disiplin veya stilin sıradan tekniklere erişimine olanak sağlar.

  • 3. Seviye
    • 1. Kademe : Disiplin veya stilin sıradan tekniklerinin yaratılmasına olanak sağlar.
    • 2. Kademe : Disiplin veya stilin sıradan tekniklerinin uygulanmasına olanak sağlar.
    • 3. Kademe : Disiplin veya stilin basit tekniklerinin geliştirilmesine olanak sağlar.
    • 4. Kademe : Disiplin veya stilin geliştirilmiş basit tekniklerinin uygulanmasına olanak sağlar.
    • 5. Kademe : Disiplin veya stilin nadir tekniklere erişimine olanak sağlar.

  • 4. Seviye
    • 1. Kademe : Disiplin veya stilin nadir tekniklerinin yaratılmasına olanak sağlar.
    • 2. Kademe : Disiplin veya stilin nadir tekniklerinin uygulanmasına olanak sağlar.
    • 3. Kademe : Disiplin veya stilin sıradan tekniklerinin geliştirilmesine olanak sağlar.
    • 4. Kademe : Disiplin veya stilin geliştirilmiş sıradan tekniklerinin uygulanmasına olanak sağlar.
    • 5. Kademe : Disiplin veya stilin epik tekniklere erişimine olanak sağlar.

  • 5. Seviye
    • 1. Kademe : Disiplin veya stilin epik tekniklerinin yaratılmasına olanak sağlar.
    • 2. Kademe : Disiplin veya stilin epik tekniklerinin uygulanmasına olanak sağlar.
    • 3. Kademe : Disiplin veya stilin nadir tekniklerinin geliştirilmesine olanak sağlar.
    • 4. Kademe : Disiplin veya stilin geliştirilmiş nadir tekniklerinin uygulanmasına olanak sağlar.
    • 5. Kademe : Disiplin veya stilin bariyerleri aşmasını sağlar.


Hakimiyet
  • 1. Seviye
    • 1. Kademe : Disiplin veya stilin doğasının anlaşılmasını sağlar.
    • 2. Kademe : Disiplin veya stilin karakteristik özelliklerinin anlaşılmasını sağlar.
    • 3. Kademe : Disiplin veya stilin gelişim sürecinin başlamasını sağlar.
    • 4. Kademe : Disiplin veya stile dayalı toplamda 4 teknik yaratılmasına imkan tanır.
    • 5. Kademe : Disiplin veya stilin gelişimine olanak sağlar.

  • 2. Seviye
    • 1. Kademe : Disiplin veya stilin daha etkilini kullanılmasını sağlar.
    • 2. Kademe : Disiplin veya stilin tekniklerini kavrayış sürecinin başlamasını sağlar.
    • 3. Kademe : Disiplin veya stilin tekniklerini kavrayış sürecinin hızlanmasını sağlar.
    • 4. Kademe : Disiplin veya stile dayalı toplamda 6 teknik yaratılmasına imkan tanır.
    • 5. Kademe : Disiplin veya stilin gelişimine olanak sağlar.

  • 3. Seviye
    • 1. Kademe : Disiplin veya stilin daha etkilini kullanılmasını sağlar.
    • 2. Kademe : Disiplin veya stilin sınırlarını kavrama sürecinin başlamasını sağlar.
    • 3. Kademe : Disiplin veya stilin sınırlarını kavrama sürecinin hızlanmasını sağlar.
    • 4. Kademe : Disiplin veya stile dayalı toplamda 8 teknik yaratılmasına imkan tanır.
    • 5. Kademe : Disiplin veya stilin gelişimine olanak sağlar.

  • 4. Seviye
    • 1. Kademe : Disiplin veya stilin daha etkilini kullanılmasını sağlar.
    • 2. Kademe : Disiplin veya stilin sınırlarını geliştirme sürecini başlatır.
    • 3. Kademe : Disiplin veya stilin sınırlarını geliştirme süreci hızlanır.
    • 4. Kademe : Disiplin veya stile dayalı toplamda 10 teknik yaratılmasına imkan tanır.
    • 5. Kademe : Disiplin veya stilin gelişimine olanak sağlar.

  • 5. Seviye
    • 1. Kademe : Disiplin veya stilin daha etkilini kullanılmasını sağlar.
    • 2. Kademe : Disiplin veya stilin sınırları ile tekniklerinin koordinasyonu sağlanmaya başlar.
    • 3. Kademe : Disiplin veya stilin sınırları ile tekniklerinin koordinasyonu artar.
    • 4. Kademe : Disiplin veya stile dayalı toplamda 12 teknik yaratılmasına imkan tanır.
    • 5. Kademe : Disiplin veya stilin bariyerleri aşmasını sağlar.


Adaptasyon
  • 1. Seviye
    • 1. Kademe : Disiplin veya stilin karakteristik özellikleri kullanılmaya başlanır.
    • 2. Kademe : Disiplin veya stilinn karakteristik özelliklerinin kullanımının iradi olmasını sağlar.
    • 3. Kademe : Disiplin veya stilin temel tekniklerin yaratılmasını sağlar.
    • 4. Kademe : Disiplin veya stilin temel tekniklerinin uygulanması sağlar.
    • 5. Kademe : Disiplin veya stilin temel tekniklerinin efektif kullanımını sağlar.

  • 2. Seviye
    • 1. Kademe : Disiplin veya stilin basit tekniklerinin yaratılmasını sağlar.
    • 2. Kademe : Disiplin veya stilin basit tekniklerinin uygulanmasını sağlar.
    • 3. Kademe : Disiplin veya stilin temel tekniklerinin geliştirilmesini sağlar.
    • 4. Kademe : Disiplin veya stilin geliştirilmiş temel tekniklerinin uygulanmasını sağlar.
    • 5. Kademe : Disiplin veya stilin basit tekniklerinin efektif kullanımını sağlar.

  • 3. Seviye
    • 1. Kademe : Disiplin veya stilin sıradan tekniklerinin yaratılmasını sağlar.
    • 2. Kademe : Disiplin veya stilin sıradan tekniklerinin uygulanmasını sağlar.
    • 3. Kademe : Disiplin veya stilin basit tekniklerinin geliştirilmesini sağlar.
    • 4. Kademe : Disiplin veya stilin geliştirilmiş basit tekniklerinin uygulanmasını sağlar.
    • 5. Kademe : Disiplin veya stilin sıradan tekniklerinin efektif kullanımını sağlar.

  • 4. Seviye
    • 1. Kademe : Disiplin veya stilin nadir tekniklerinin yaratılmasını sağlar.
    • 2. Kademe : Disiplin veya stilin nadir tekniklerinin uygulanmasını sağlar.
    • 3. Kademe : Disiplin veya stilin sıradan tekniklerinin geliştirilmesini sağlar.
    • 4. Kademe : Disiplin veya stilin geliştirilmiş sıradan tekniklerinin uygulanmasını sağlar.
    • 5. Kademe : Disiplin veya stilin nadir tekniklerinin efektif kullanımını sağlar.

  • 5. Seviye
    • 1. Kademe : Disiplin veya stilin epik tekniklerinin yaratılmasına olanak sağlar.
    • 2. Kademe : Disiplin veya stilin epik tekniklerinin uygulanmasını sağlar.
    • 3. Kademe : Disiplin veya stilin nadir tekniklerinin geliştirilmesini sağlar.
    • 4. Kademe : Disiplin veya stilin geliştirilmiş nadir tekniklerinin uygulanmasını sağlar.
    • 5. Kademe : Disiplin veya stilin epik tekniklerinin efektif kullanımını sağlar.


Buradan da görüleceği üzere, disiplin veya stili tek bir başlık altında geliştirmek mümkün olmadığı gibi, her bir başlığın kendi içerisinde dengeli olması gerekmektedir. Ancak, disiplin veya stilin kullanımı noktasında, oyuncular arasındaki seviye ve kademe farkları, bu kademe ve getirilerden faydalanılmamış olsa dahi, belli farklar yaratacaktır. Örneğin; bir oyuncunun disiplin veya stilin hakimiyet ve potansiyel başlıklarında eşit oldukları, ancak adaptasyon konusunda kademe farkının olması halinde dahi, her iki oyuncunun disiplin veya stilin kullanımı bakımından fazlaya sahip oyuncunun daha avantajlı konumda olacağı ortadadır. Bu husus, özellikle denk kademe ve seviyelerde olunması halinde yaratılan tekniklerin uygulanmasında belirgin olacak olup, RP içerisinde de bu durum açık bir şekilde ortaya çıkacaktır.

Bu noktada önemle belirtmek gerekir ki, gerek kurgusal gerekse sistemsel açıdan şu anlık bariyerleri aşmış disiplin veya stil bulunmamakta olup, ancak bunların ortaya çıkması akabinde sistemsel eklentiler yapılacaktır.

Yaratılacak olan disiplin veya stil, belli bir ekipman veya ekipmanları kullanmayı zorunlu kılabilir. Ancak her ne suretle olursa olsun, her disiplin veya stilin karakteristik bir özelliği bulunmaktadır. Bu karakteristik özelliği çerçevesinde ise disiplin veya stili ilgili başlıkta yaratmanız mümkündür. Bu konuda dikkat edeceğiniz bir diğer husus ise, yaratacağınız disiplin veya stilin tekniklerinin de buna uygun olması gerektiğidir. Örneğin, yumruk atmak üzerine kurulu bir disiplin veya stilde, tekme atmaya dayalı bir teknik efektif olmayacaktır. Dolayısıyla bir disiplin veya stil yaratırken, kullanmak istediğiniz tekniklere de karar vermeniz ve bunun üzerine bir disiplin veya stil oluşturmanızda fayda bulunmaktadır.

Karakter yaratımı aşamasından sonrasında, roller içerisinde yeni bir disiplin veya stilin öğrenilmesi durumunda ise; her yeni stil Potansiyel, Hakimiyet ve Adaptasyon bakımından 1. seviye 1. kademe olarak başlar.