Game Master
Game Master
Joined: Wed Nov 27, 2024 12:39 am
User avatar
Game Master
Game Master
Haki

Post by GM - One Piece »

Genel Açıklamalar
Haki, her bir canlının içinde barındırdığı ve irade gücünden beslenen bir enerjidir. Bu doğrultuda, evrendeki her canlının Haki’ye sahip olduğu kabul edilmektedir. Ancak kimi insanlar bu güce sahip olduklarını bilmedikleri gibi, kimilerinin de bu gücün nasıl kullanılacağına dair hiçbir bilgileri yoktur. Bununla birlikte, iradeden beslenen Haki’yi kontrol edemeyen kişiler kimi zamanlarda bu enerjiyi istemsizce kullanabildikleri gibi, bu enerjiyi kontrol eden kişilerin kullanımdan yoksun kaldıkları da görülebilir.

Haki, Gözlem, Silahlanma ve Kralın Hakisi olmak üzere üç ana başlık altında etkisini göstermektedir. Sistemsel olarak ise, her oyuncunun bu üç tür hakiye de sahip oldukları, ancak uyandırmadıkları kabul edilmektedir. Bunun yanında, yine sistemsel olarak her bir Haki, 5 kademeden oluşan 5 seviyeye sahiptir. Her bir haki türündeki seviyeler başka bir hakinin türüne bağlı olarak hakinin kullanım alanlarını genişletebilmektedir. Ancak oyuncular, verilen puanlar veya ödüller çerçevesinde sadece kademe atlaması yapabilir, ancak seviye atlaması gerçekleştiremezler. Bu kapsamda, seviye atlamaları, ancak konu içerisinde uygun yerlerde GM tarafından oyuncuya verilir veya konu sonlarında oyuncunun seviye atlaması yönünde ödül verilebilir. Kademe atlamalarının, oyuncuların aktif rol içinde olmadıkları sürelerde yaptıkları antrenmanlar sonucunda kazanıldığı varsayılır. Her bir kademe artışı ise, o seviyede haki özelliklerinin daha etkin kullanılmasına olanak sağlar.


Gözlem
Varlık Algılama
1. Seviye 1. Kademe’de açılır. Varlık Algılama sayesinde kullanıcı, canlı varlıkların auralarını sezmeye başlar ve ilerleyen seviyelerde kişilerin görünümlerini aura olarak algılayabilir. Aynı zamanda, gelişen Varlık Algılama sayesinde kullanıcı daha uzun mesafelerdeki canlıları ve bir şekilde gizlenmiş canlıları da algılayabilir. Her bir kademe “Varlık Algılama” daha etkin kullanılır. 5. Kademede “Varlık Algılama” en üst düzeye çıkar.

Güç Algılama
2. Seviye 1. Kademe’de açılır. Güç Algılama sayesinde kullanıcı, varlığını algıladığı auranın ne denli güçlü olduğunu kavrayabilir. Bununla birlikte, güçlü veya güçsüz auraların nerede olduğu konusunda kesin tespitlerde bulunabilir. Her bir kademede “Güç Algılama” daha etkin kullanılır. 5. Kademede “Güç Algılama” en üst düzeye çıkar.

Duygu Algılama
3. Seviye 1. Kademe’de açılır. Duygu Algılama sayesinde kullanıcı, karşılaştığı kişilerin gerçek duygularını sezmeye başlar. Gerek iletişim yoluyla gerekse de bir mücadele durumunda, kişinin o anki ruhsal durumunu algılayabilen kullanıcı, buna göre aksiyonlarını geliştirebilir. Ancak, duygu kontrolü noktasında iradesi güçlü olan kişiler, Duygu Algılama’nın etkilerinden korunabildiği gibi, kullancıyı yanıltabilir. Her bir kademede “Duygu Algılama” daha etkin kullanılır. 5. Kademede “Duygu Algılama” en üst düzeye çıkar.

Niyet Algılama
4. Seviye 1. Kademe’de açılır. Niyet Algılama sayesinde kullanıcı, başka bir kişinin oldukça kısa vadeli aksiyonlarının ne şekilde olacağını algılayabilir. Bir kimsenin saldırıya geçip geçmeyeceğini ve saldırının geliş yönünü Niyet Algılama sayesinde sezebilecek olan kullanıcı, aksiyonlarını buna göre şekillendirme imkanına sahip olur. Başka kişinin özellikle olumsuz düşüncelerle yaptığı hamleler veya büyük tutku barındıran hamleleri daha sezilebilir türdeyken, kişinin bilinçsiz veya bilinçsizliğe yakın eylemleri Niyet Algılama ile sezilmesi oldukça güçtür. Her bir kademede “Niyet Algılama” daha etkin kullanılır. 5. Kademede “Niyet Algılama” en üst düzeye çıkar.

Gelecek Vizyonu
5. Seviye 1. Kademe’de açılır. Gelecek Vizyonu sayesinde kullanıcı, kısa bir geleceği görebilir. Niyet Algılama’dan farklı olarak, kullanıcı bir kısa süreli kesin geleceği gerçekleşmişçesine görebilir ve aksiyonlarını da buna göre şekillendirebilir. İlerleyen kademelerde Gelecek Vizyonu, kısa gelecekte söylenecek sözlerin duyulmasına da imkan tanır. Ancak, Gelecek Vizyonu kullanılabilmesi için kullanıcının odaklanması ve sakin kalması gerekmektedir. Duygusal karmaşalar, Gelecek Vizyonu’nun tamamen etkisiz kalmasına neden olurken, odaklanmadan kısa geleceğe dair görüler elde edilemez. Bununla birlikte, hem görüş olarak hem de duyma anlamında Gelecek Vizyonu aynı etkinlikte kullanılamayabilir. Her bir kademede “Gelecek Vizyonu” daha etkin kullanılır. 5. Kademede “Gelecek Vizyonu” en üst düzeye çıkar.


Silahlanma
Sertleşme (Tek Uzuv)
1. Seviye 1. Kademe’de açılır. Sertleşme sayesinde kullanıcı, herhangi bir uzvunu sertleştirerek bu uzvunu hem saldırı hem de savunma amaçlı kullanabilir. Sertleşen uzuv saldırı gücünü önemli miktarda arttırdığı gibi, savunma dayanıklılığını da oldukça arttırır. Ancak Sertleşme, daha güçlü Silahlanma Haki’sine karşı aynı güce ve dayanıklılığa sahip olmayabilir. Her bir kademede “Sertleşme (Tek Uzuv)” daha etkin kullanılır. 5. Kademede “Sertleşme (Tek Uzuv)” en üst düzeye çıkar.

Sertleşme (Tam Vücut)
2. Seviye 1. Kademe’de açılır. Sertleşmenin tüm vücutta uygulanmasına olanak sağlar. Her bir kademede “Sertleşme (Tam Vücut)” daha etkin kullanılır. 5. Kademede “Sertleşme (Tam Vücut)” en üst düzeye çıkar.

Aktarma
3. Seviye 1. Kademe’de açılır. Aktarma sayesinde kullanıcı, Sertleşme ile kazanılan özelliklerin cansız nesnelere aktarılmasını ve onların da Sertleşme’den faydalanmasını sağlar. Kimi silahların ancak Aktarma kullanılarak gerçek güçlerine ulaştığı bilinmektedir. Her bir kademede “Aktarma” daha etkin kullanılır. 5. Kademede “Aktarma” en üst düzeye çıkar.

Yayma
4. Seviye 1. Kademe’de açılır. Yayma sayesinde kullanıcı, Silahlanma Hakisini tek bir vücut bölgesine odaklayıp ardından bunu salarak, görünmez bir patlama yaratarak rakiplerine hasar verir. Bu şekilde, herhangi bir şekilde temas olmaksızın rakiplere indirilen güçlü darbeler, oldukça hasar yaratır. Tüm Haki’nin bir noktaya toparlanması daha zor olduğu gibi, ortaya çıkacak kuvvet de daha fazladır. Her bir kademede “Yayma” daha etkin kullanılır. 5. Kademede “Yayma” en üst düzeye çıkar.

İç Yıkım
5. Seviye 1. Kademe’de açılır. İç Yıkım sayesinde kullanıcı, bir uzva odaklanan Hakiyi hedefe ve içine aktararak daha derin ve büyük hasarlar verebilir. Bu haliyle İç Yıkım, kullanıcı ile hedefin temasını zorunlu kılsa dahi, temas edilen noktanın içine kuvvetle, canlı bir hedefin iç organları veya cansız cisimlerin temas noktasını karşı bölgesi gibi yerlerde ciddi zararlar ortaya çıkarabilir. Her bir kademede “İç Yıkım” daha etkin kullanılır. 5. Kademede “İç Yıkım” en üst düzeye çıkar.


Kralın Hakisi
Egemenlik
1. Seviye 1. Kademe’de açılır. Egemenlik sayesinde kullanıcı, başkalarının ruhuna geçici olarak hükmetme yeteneği kazanır. Bu hüküm, etkilenen kişilerde korku duyma ve kaçma gibi arzuların gün yüzüne çıkmasına neden olur. Ancak, iradesi kuvvetli kişilerin “Egemenlik” etkisinden etkilenmemesi de mümkündür. Nihayetinde Egemenlik ile kullanıcı, başkalarının kendisine itaat etmesine bile zorlayabilir hale gelebilir. Her bir kademede “Egemenlik” daha etkin kullanılır. 5. Kademede “Egemenlik” en üst düzeye çıkar.

Etkisizlik
2. Seviye 1. Kademe’de açılır. Etkisizlik sayesinde kullanıcı, özellikle düşük iradeli kişilerin anında bayılmalarını sağlayabilir. Tamamen bölgedeki kişilerin veya hedef şahsın iradesiyle orantılı olan bu kuvvete direnmek mümkün olabilir. Kullanıcının bölgeye veya kişiye odaklanması da “Etkisizlik” etkisinin kuvvetini değiştirebilir. Dikkatle kullanılmadığı durumlarda, bölgedeki yandaşların etkilenmesi de mümkündür. Her bir kademede “Etkisizlik” daha etkin kullanılır. 5. Kademede “Etkisizlik” en üst düzeye çıkar.

Aşılama
3. Seviye 1. Kademe’de açılır. Aşılama sayesinde kullanıcı, Silahlanma Hakisinde olduğu gibi, Hakisini bir nesneye veya uzvuna aktararak saldırı veya savunma yapar. Silahlanma Hakisinin herhangi bir türünden çok daha etkin saldırı ve savunmaların ortaya çıkmasını sağlayan Aşılama sayesinde, kullanıcı hedefine temas etmeden de hasar verebilir hale gelir. Bu haliyle yapılan saldırılarda, Hakinin göstergesi olan kara şimşekler ortaya çıkabilir. Her bir kademede “Aşılama” daha etkin kullanılır. 5. Kademede “Aşılama” en üst düzeye çıkar.

Bağlama
4. Seviye 1. Kademe’de açılır. Bağlama sayesinde kullanıcı, Hakisini belli bir nesneye bağlar ve bu nesne açıldığında, kırıldığında veya parçalandığında, tüm hakinin ortaya çıkmasını sağlar. Bağlanan Hakinin niteliğine ve miktarına göre, ortaya çıkacak kuvvet de değişiklikler oluşabilir. Her bir kademede “Bağlama” daha etkin kullanılır. 5. Kademede “Bağlama” en üst düzeye çıkar.

Gözlemsizlik
5. Seviye 1. Kademe’de açılır. Gözlemsizlik sayesinde kullanıcı, kendi aurası ve varlığı üzerinde tam bir kontrol sağlayarak, bunun diğer Haki türleriyle algılanmasının önüne geçer. Aynı zamanda, özellikle Gözlem Hakisinin tüm faydalarını etkisiz kılabilecek bu yetenek sayesinde, kullanıcı rakibin tüm gözlem yeteneklerini kısıtlayabilir. Her bir kademede “Gözlemsizlik” daha etkin kullanılır. 5. Kademede “Gözlemsizlik” en üst düzeye çıkar.