Game Master
Game Master
Joined: Wed Nov 27, 2024 12:39 am
User avatar
Game Master
Game Master
Şeytan Meyvesi

Post by GM - One Piece »

Genel Açıklamalar
Sistem içerisinde Şeytan Meyveleri’nin elde edilmesi ve tüketilmesi ardından, üç ana başlık altında gelişimler gerçekleşmektedir. Bu üç ana başlık “Potansiyel”, “Hakimiyet” ve “Adaptasyon” olarak adlandırılmaktadır. Bu üç başlık, kendi içerisinde bir döngüye sahip olup, Şeytan Meyveleri’nin geliştirilmesi, bu döngü içerisindeki geliştirmelerle mümkün olmaktadır. Gelişim sürecine geçmeden önce ise, bu üç başlığın ne anlama geldiğini açıklamak gerekmektedir.

Potansiyel: Şeytan Meyveleri’ne ilişkin potansiyel başlığı, bir Şeytan Meyvesi’nin gelişime ne kadar açık olduğunu göstermektedir. Potansiyeli yüksek Şeytan Meyvesi, özellikle Şeytan Meyvesi’nin uyanmış forma erişmesi için en önemli kriterlerden biridir. Bu yüzden, potansiyeli yüksek olan bir Şeytan Meyvesi, daha çok teknik kullanımına imkan tanıdığı gibi, Şeytan Meyvesi’nin tam gücüne ulaşması bakımından da önem arz etmektedir.

Hakimiyet: Şeytan Meyveleri’ne ilişkin hakimiyet başlığı, bir Şeytan Meyvesi kullanıcısının, sahip olduğu Şeytan Meyvesi’ne dair yetkinliğini göstermektedir. Bir Şeytan Meyvesi üzerindeki hakimiyetin yüksek olması, Şeytan Meyvesi’nin sunduğu özelliklere erişim konusunda kullanıcısına büyük kolaylıklar sağlamaktadır. Şeytan Meyvesi’ni anlamak ve onun kullanım tarzını belirlemek gibi hususlarda yeterli hakimiyete sahip olmak büyük önem arz etmektedir.

Adaptasyon: Şeytan Meyveleri’ne ilişkin adaptasyon başlığı, bir Şeytan Meyvesi kullanıcısının, sahip olduğu Şeytan Meyvesi’nin özelliklerini ne denli etkin kullanabildiğini göstermektedir. Bu kapsamda, adaptasyon sağlamış bir Şeytan Meyvesi kullanıcısı, Şeytan Meyvesi’nin getirilerinden rahatlıkla faydalanabilmektedir. Sistem içerisinde özellikle Şeytan Meyveleri’ne dayalı tekniklerin kullanımında adaptasyon başlığının büyük önemi bulunmaktadır.

Yukarıda kısaca belirtilen üç başlık, kendi içerisinde bir döngüye sahiptir. Bu döngü içerisinde;

  • Hakimiyet’in gelişmesi Potansiyel’in artmasına,
  • Potansiyel’in gelişmesi Adaptasyon’un artmasına,
  • Adaptasyon’un gelişmesi ise Hakimiyet’in artmasına,
olanak sağlamaktadır.
Image
Yukarıda belirtilen yazı ve görselden de anlaşılacağı üzere, Şeytan Meyvesi üzerinde Hakimiyet’i geliştirmek isteyen bir oyuncunun, Adaptasyon’unu; Potansiyel’i geliştirmek isteyen bir oyuncunun, Hakimiyet’ini; Adaptasyon’u geliştirmek isteyen bir oyuncunun ise öncelikle Potansiyel’ini geliştirmesi gerekmektedir.

Bu bilgilerle birlikte, her üç başlık kendi için 5 seviye ve 5 kademeden oluşmaktadır. Her 5 kademe 1 seviye olarak belirlenmekte olup, hemen hemen her seviye ve kademenin getirileri bulunmaktadır. Ayrıca, Şeytan Meyvesi’ne ilişkin başlıkların geliştirilmesi noktasında, bir başlık diğerini tetiklediğinden kendi içlerinde de birtakım gelişimlerin açılması için her bir başlıktan kademe ve seviye ilerlemesi gerekmektedir. Bu husus, aşağıda yapılacak izah ile daha anlaşılır olacaktır.

Potansiyel
  • 1. Seviye
    • 1. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin karakteristik özelliklerinin vücut bulmasını sağlar.
    • 2. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin karakteristik özelliklerinin belirginleşmesini sağlar.
    • 3. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin temel tekniklerin yaratılmasına olanak sağlar.
    • 4. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin temel tekniklerinin uygulanmasına olanak sağlar.
    • 5. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin basit tekniklere erişimine olanak sağlar.

  • 2. Seviye
    • 1. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin basit tekniklerinin yaratılmasına olanak sağlar.
    • 2. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin basit tekniklerinin uygulanmasına olanak sağlar.
    • 3. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin temel tekniklerinin geliştirilmesine olanak sağlar.
    • 4. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin geliştirilmiş temel tekniklerinin uygulanmasına olanak sağlar.
    • 5. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin sıradan tekniklere erişimine olanak sağlar.

  • 3. Seviye
    • 1. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin sıradan tekniklerinin yaratılmasına olanak sağlar.
    • 2. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin sıradan tekniklerinin uygulanmasına olanak sağlar.
    • 3. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin basit tekniklerinin geliştirilmesine olanak sağlar.
    • 4. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin geliştirilmiş basit tekniklerinin uygulanmasına olanak sağlar.
    • 5. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin nadir tekniklere erişimine olanak sağlar.

  • 4. Seviye
    • 1. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin nadir tekniklerinin yaratılmasına olanak sağlar.
    • 2. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin nadir tekniklerinin uygulanmasına olanak sağlar.
    • 3. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin sıradan tekniklerinin geliştirilmesine olanak sağlar.
    • 4. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin geliştirilmiş sıradan tekniklerinin uygulanmasına olanak sağlar.
    • 5. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin epik tekniklere erişimine olanak sağlar.

  • 5. Seviye
    • 1. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin epik tekniklerinin yaratılmasına olanak sağlar.
    • 2. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin epik tekniklerinin uygulanmasına olanak sağlar.
    • 3. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin nadir tekniklerinin geliştirilmesine olanak sağlar.
    • 4. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin geliştirilmiş nadir tekniklerinin uygulanmasına olanak sağlar.
    • 5. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin uyanışını sağlar.


Hakimiyet
  • 1. Seviye
    • 1. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin doğasının anlaşılmasını sağlar.
    • 2. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin karakteristik özelliklerinin anlaşılmasını sağlar.
    • 3. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin gelişim sürecinin başlamasını sağlar.
    • 4. Kademe : Şeytan Meyvesi’ne dayalı toplamda 4 teknik yaratılmasına imkan tanır.
    • 5. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin gelişimine olanak sağlar.

  • 2. Seviye
    • 1. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin daha etkilini kullanılmasını sağlar.
    • 2. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin tekniklerini kavrayış sürecinin başlamasını sağlar.
    • 3. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin tekniklerini kavrayış sürecinin hızlanmasını sağlar.
    • 4. Kademe : Şeytan Meyvesi’ne dayalı toplamda 6 teknik yaratılmasına imkan tanır.
    • 5. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin gelişimine olanak sağlar.

  • 3. Seviye
    • 1. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin daha etkilini kullanılmasını sağlar.
    • 2. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin sınırlarını kavrama sürecinin başlamasını sağlar.
    • 3. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin sınırlarını kavrama sürecinin hızlanmasını sağlar.
    • 4. Kademe : Şeytan Meyvesi’ne dayalı toplamda 8 teknik yaratılmasına imkan tanır.
    • 5. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin gelişimine olanak sağlar.

  • 4. Seviye
    • 1. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin daha etkilini kullanılmasını sağlar.
    • 2. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin sınırlarını geliştirme sürecini başlatır.
    • 3. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin sınırlarını geliştirme süreci hızlanır.
    • 4. Kademe : Şeytan Meyvesi’ne dayalı toplamda 10 teknik yaratılmasına imkan tanır.
    • 5. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin gelişimine olanak sağlar.

  • 5. Seviye
    • 1. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin daha etkilini kullanılmasını sağlar.
    • 2. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin sınırları ile tekniklerinin koordinasyonu sağlanmaya başlar.
    • 3. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin sınırları ile tekniklerinin koordinasyonu artar.
    • 4. Kademe : Şeytan Meyvesi’ne dayalı toplamda 12 teknik yaratılmasına imkan tanır.
    • 5. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin uyanışını sağlar.


Adaptasyon
  • 1. Seviye
    • 1. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin karakteristik özellikleri kullanılmaya başlanır.
    • 2. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin karakteristik özelliklerinin kullanımının iradi olmasını sağlar.
    • 3. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin temel tekniklerin yaratılmasını sağlar.
    • 4. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin temel tekniklerinin uygulanması sağlar.
    • 5. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin temel tekniklerinin efektif kullanımını sağlar.

  • 2. Seviye
    • 1. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin basit tekniklerinin yaratılmasını sağlar.
    • 2. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin basit tekniklerinin uygulanmasını sağlar.
    • 3. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin temel tekniklerinin geliştirilmesini sağlar.
    • 4. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin geliştirilmiş temel tekniklerinin uygulanmasını sağlar.
    • 5. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin basit tekniklerinin efektif kullanımını sağlar.

  • 3. Seviye
    • 1. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin sıradan tekniklerinin yaratılmasını sağlar.
    • 2. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin sıradan tekniklerinin uygulanmasını sağlar.
    • 3. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin basit tekniklerinin geliştirilmesini sağlar.
    • 4. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin geliştirilmiş basit tekniklerinin uygulanmasını sağlar.
    • 5. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin sıradan tekniklerinin efektif kullanımını sağlar.

  • 4. Seviye
    • 1. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin nadir tekniklerinin yaratılmasını sağlar.
    • 2. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin nadir tekniklerinin uygulanmasını sağlar.
    • 3. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin sıradan tekniklerinin geliştirilmesini sağlar.
    • 4. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin geliştirilmiş sıradan tekniklerinin uygulanmasını sağlar.
    • 5. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin nadir tekniklerinin efektif kullanımını sağlar.

  • 5. Seviye
    • 1. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin epik tekniklerinin yaratılmasına olanak sağlar.
    • 2. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin epik tekniklerinin uygulanmasını sağlar.
    • 3. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin nadir tekniklerinin geliştirilmesini sağlar.
    • 4. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin geliştirilmiş nadir tekniklerinin uygulanmasını sağlar.
    • 5. Kademe : Şeytan Meyvesi’nin epik tekniklerinin efektif kullanımını sağlar.


Buradan da görüleceği üzere, Şeytan Meyvesi’nin tek bir başlık altında geliştirmek mümkün olmadığı gibi, her bir başlığın kendi içerisinde dengeli olması gerekmektedir. Ancak, Şeytan Meyvesi’nin kullanımı noktasında, oyuncular arasındaki seviye ve kademe farkları, bu kademe ve getirilerden faydalanılmamış olsa dahi, belli farklar yaratacaktır. Örneğin; bir oyuncunun Şeytan Meyvesi’nin hakimiyet ve potansiyel başlıklarında eşit oldukları, ancak adaptasyon konusunda kademe farkının olması halinde dahi, her iki oyuncunun Şeytan Meyvesi’ni kullanımı bakımından fazlaya sahip oyuncunun daha avantajlı konumda olacağı ortadadır. Bu husus, özellikle denk kademe ve seviyelerde olunması halinde yaratılan tekniklerin uygulanmasında belirgin olacak olup, RP içerisinde de bu durum açık bir şekilde ortaya çıkacaktır.

Bu noktada önemle belirtmek gerekir ki, gerek kurgusal gerekse sistemsel açıdan şu anlık Uyanmış Şeytan Meyvesi bulunmamakta olup, ancak bunların ortaya çıkması akabinde sistemsel eklentiler yapılacaktır.

Ayrıca, karakter yaratımı aşamasından sonrasında, roller içerisinde Şeytan Meyvesi yenilmesi durumunda ise; Potansiyel, Hakimiyet ve Adaptasyon bakımından 1. seviye 1. kademe olarak başlanmaktadır.


Şeytan Meyveleri Türleri
Bilinen evrende Şeytan Meyvelerinin 3 türü bulunmaktadır. Bunlar Paramecia, Zoan ve Logia’dır. Sistem içerisinde Yapay Şeytan Meyvesi bulunmadığından, bu türe ilişkin herhangi bir açıklama yapılmayacaktır.

Paramecia
Bu tür Şeytan Meyveleri kullanıcılarına belli bir konsept dahilinde güçleri kullanmayı bahşeder. Bu güçlerle Şeytan Meyvesi kullanıcısı belirlediği konsept çerçevesinde vücudunun bir kısmını o konsept dahilinde değiştirebilir veya o konsepte dahil saldırı ya da savunma teknikleri üretebilir. Ancak bu konseptin sınırı, herhangi bir hayvan dönüşümü veya element bazlı dönüşümdür. Paramecia kullanıcıları, herhangi bir şekilde bir hayvan özelliği kullanamadığı gibi, kendisini elemente dönüştüren tekniklere de sahip olamaz.

Paramecia Türü Şeytan Meyvelerin Genel Getirileri
Paramecia türü Şeytan Meyvesi, genel itibariyle kullanıcılarına üç kategori altında getiriler kazandırır. Bunlar “Bedensel Değişim”, “Çevresel Değişim” ve “Madde Üretimi” şeklindedir.

Bedensel Değişim içerisinde, kullanıcının Şeytan Meyvesinin getirdiği ana özelliğin yanı sıra, istemli olarak da vücuttaki değişimler sayılabilir. Diğer bir deyişle, Paramecia kullanıcısı Şeytan Meyvesi’nin belirlendiği konsept dahilinde vücudunun istemsizce bu konsept dahilinde değişmesini sağlayabildiği gibi, belli uzuvlarının da bu konsept dahilinde değiştirebilir. Seriden bir örnek vermek gerekirse; Luffy’nin lastik vücutlu olması tam bir bedensel değişimi göstermektedir. Luffy lastik konsepti sayesinde her daim vücudunun lastikten olmasının getirilerini kazanır. Bunun yanında, Supa Supa no Mi ile kullanıcının belli uzuvlarını bir kılıca çevirmesi de Bedensel Değişim kapsamındadır.

Çevresel Değişim içerisinde, kullanıcısının kendisi dışında veya kendisinin de dahil olduğu bir alan içerisinde, bu alanı etkileyecek değişimler yaratması sayılabilir. Bu değişim dahilinde kullanıcı doğrudan alan içerisindeki hedeflerde değişiklik yapılabileceği gibi, alanın kendisini veya bir kişiye yönelttiği teknikleri kullanabilir. Bir illüzyon yaratmanın mümkün olduğu gibi, örneğin Ope Open o Mi alandaki hedeflerde değişiklik yapabilen, Gura Gura no Mi alanda ve Horu Horu no Mi ise belli bir kişide değişiklik yaratabilen örnekler olabilir.

Son olarak Madde Üretimi içerisinde, Logia sınıfına dahil olamayacak türden Şeytan Meyvesi’nin konsepti dahilindeki madde üretimleri sayılabilir. Bu getiri türünde Şeytan Meyvesi kullanıcısı konsepti dahilinde, zehir, kağıt, yiyecek ve başkaca çoğaltılabilecek türden maddeler üretebilir ve kullanabilir. Söz konusu madde üretimi, tamamen maddesel olmak zorunda olup, bu tasvire giren her türlü maddenin üretimi mümkündür. Ancak maddesel olmayan üretimler, örneğin illüzyon oluşturmak, hedef kişilerin düşüncelerini etkileyecek duygu değişimleri yaratmak gibi hususlar bu başlık altına girmemektedir.


Zoan
Zoan türü Şeytan Meyvesi kullanıcısının herhangi bir hayvan formuna veya melez bir forma bürünmesine imkan tanıyan bir türdür.

Bu tür Şeytan Meyveleri kullanıcılarına belli bir hayvan formuna veya melez bir forma bürünmesine imkan tanır. Bu güçlerle Şeytan Meyvesi kullanıcısı genel olarak belirlediği hayvanın sahip olduğu gücü kullanmaya başlar ve diğer meyve türleri içerisinde yakın dövüş tekniklerini daha iyi kullanabilir hale gelir. Örneğin; bir kurdun güçlerini barındıran Şeytan Meyvesi tüketen kişinin hayvan ve/veya melez formunda keskin dişlere sahip olması veya kanatlı bir hayvanın gücüne sahip Şeytan Meyvesi tüketen kişinin hayvan ve/veya melez formunda uçma yeteneği kazanması, bir ayının güçlerini barındıran Şeytan Meyvesi tüketen kişinin hayvan ve/veya melez formunda ortalama bir ayının gücünü kazanması gibi hususlar Zoan türü Şeytan Meyvelerine örnek olarak verilebilir.

Diğer Şeytan Meyvesi türlerinden farklı olarak, Zoan türü Şeytan Meyvesi kullanıcıları sahip oldukları gücü üç ayrı formda kullanabilir. Bu formlar “İnsan Formu”, “Hayvan Formu” ve “Melez (Hibrit) Form” olarak adlandırılır.
  • İnsan Formu: Kullanıcının ham insan halidir. Bu durumda sadece fiziksel gelişimler gözlemlenebilir.
  • Hayvan Formu: Kullanıcının tamamen güçlerini kazandığı hayvanın görünümüne bürünmesine ve bu hayvanın güçlerini kullanabilmesine imkan tanır.
  • Melez (Hibrit) Form: Kullanıcının hem insan hem de güçlerini kazandığının hayvanın melez bir görünümüne sahip olmasına, aynı zamanda insani yetenekleri ile meyveden gelen hayvansal yetenekleri birleştirmesine imkan sağlayan formdur.
Tüm bunların yanında, Zoan türü Şeytan Meyveleri bünyesinde iki nadir türü de barındırmaktadır. Bu türler “Antik Zoan” ve “Mitolojik Zoan” olarak adlandırılmaktadır.

Antik Zoan
Günümüz dünyasında nesilleri tükenmiş hayvanların güçlerinin kullanılmasına imkan tanıyan Zoan türü Şeytan Meyvelerine verilen isimdir. Normal Zoan türü Şeytan Meyvelerinin özelliklerinin yanı sıra nesli tükenmiş hayvanların sahip oldukları düşünülen yeteneklere de sahip olabilirler.

Mitolojik Zoan
Dünyada hiç var olmamış ve sadece efsanelere, destanlara ve mitlere konu olmuş hayvanların güçlerinin kullanılmasına imkan tanıyan Zoan türü Şeytan Meyvelerine verilen isimdir. Normal Zoan türü Şeytan Meyvelerinin özelliklerinin yanı sıra bu efsanelerde, destanlarda ve mitlerde geçen hayvanların var olduğu belirtilen yeteneklerin kullanılmasına imkan tanımaktadır.


Logia
Mitolojik Zoan türü Şeytan Meyvelerinden sonra, en nadir olduğu kabul edilen Logia türü Şeytan Meyveleri, kullanıcılarına element güçleri kazandırır. Bu element gücü sayesinde kullanıcı, bu elementi üretebilir, kontrol edebilir ve kendi vücudunu bu elemente dönüştürebilir. Özellikle, istisnaları olmakla birlikte ve diğer Şeytan Meyvesi türlerinin aksine, vücutlarını elemente çevirdiklerinde kazandıkları zaman hasar almamaları bu tür Şeytan Meyvelerinin en önemli özelliklerinden biridir. Ancak, Haki, element zıtlıkları ve aşırı duygu halleri gibi durumlarda, Logia türü Şeytan Meyvesi kullanıcılarının bu hasarsızlık durumları bozulabilir.

Şeytan Meyvesi Teknikleri Sınıflandırma
Sistem içerisinde Şeytan Meyveleri sayesinde oluşturulan teknikler, “Temel”, “Basit”, “Sıradan”, “Nadir” ve “Epik” olmak üzere 5 farklı kategori altında yer almaktadır. Tüm Şeytan Meyveleri için yaratılan teknikler bu 5 kategori içerisinde olup, hasar, kullanım, vs. gibi hususlar göz önüne alınarak bir kategoriye dahil olur.

Ancak, Zoan ve Logia türü meyveler bakımından bu konuda bir istisna bulunmaktadır. Her ne kadar Zoan türünde hayvan dönüşümü ve Logia türünde ise vücudu elemente çevirme yeteneği doğal olarak geliyor olarak kabul edilse de, tüm Şeytan Meyveleri açısından yeteneklerin kullanılması ancak kullanıcının kendisini geliştirmesine bağlı olduğundan, bahsi geçen yetenekler de bir teknik olarak kabul edilmektedir. Bu nedenle, bu tür yetenekleri kullanmak isteyen oyuncuların, bu yeteneklerin teknik olarak adlandırılan hallerini almaları gerekmektedir. Sistem içerisinde;


  • Normal Zoan türü Şeytan Meyveleri için hayvan formu Temel,
  • Normal Zoan türü Şeytan Meyveleri için melez (hibrit) formu Basit,

  • Antik ve Mitolojik Zoan türü Şeytan Meyveleri için hayvan formu Basit,
  • Antik ve Mitolojik Zoan türü Şeytan Meyveleri için melez (hibrit) formu Sıradan,

  • Logia türü Şeytan Meyveleri için vücudun elemente dönüştürülmesi Basit,
  • Logia türü Şeytan Meyveleri için vücudun element formunda hareket ettirilmesi Sıradan,
teknikler olarak kabul edilmektedir. Bu teknikler elde edilmeksizin, oyuncuların yaratmış olduğu karakterlerin insan formu dışındaki formları kullanması mümkün bulunmamaktadır.
Game Master
Game Master
Joined: Wed Nov 27, 2024 12:39 am
User avatar
Game Master
Game Master
Re: Şeytan Meyvesi

Post by GM - One Piece »

Sistemsel olarak bazı Şeytan Meyvelerinin yaratımı ve kullanımı, bu meyvelerin hem NPC'lerin kullanımında olması hem oyuncular arasında ciddi adaletsizlik yaratacak olması hem de alternatif bir gerçeklik yaratma çabası nedenleriyle kısıtlanmıştır. Aşağıda liste halinde bulunan Şeytan Meyveleri oyuncular tarafından yaratılamaz, kullanılamaz veya sonradan yenilemez.

Logia Türü
  • Mizu Mizu no Mi - Amiral Valeria Mia tarafından yenilmiştir.
  • Yami Yami no Mi
  • Magu Magu no Mi
  • Pika Pika no Mi
  • Goro Goro no Mi
  • Hie Hie no Mi
  • Mori Mori no Mi

Zoan Türü
  • Hito Hito no Mi, Model: Nika
  • Hito Hito no Mi, Model: Daibutsu
  • Uo Uo no Mi, Model: Seiryu
  • Tori Tori no Mi, Model: Phoenix
  • Inu Inu no Mi, Model: Okuchi no Makami

Paramecia Türü
  • Mira Mira no Mi - Kıdemli Yüzbaşı Gopher Hampton tarafından yenilmiştir.
  • Gura Gura no Mi
  • Yomi Yomi no Mi
  • Toshi Toshi no Mi
  • Ope Ope no Mi
  • Soru Soru no Mi
  • Mero Mero no Mi
  • Zushi Zushi no Mi
  • Fuwa Fuwa no Mi
  • Hobi Hobi no Mi
  • Nikyu Nikyu no Mi
  • Doku Doku no Mi
Locked