Game Master
Game Master
Joined: Wed Nov 27, 2024 12:39 am
User avatar
Game Master
Game Master
Disiplin/Stil Rehberi

Post by GM - One Piece »

Giriş
Sistem içerisinde Şeytan Meyvesi kullanmadan ve belli bir disiplin veya stil çerçevesinde saldırı ve savunma gerçekleştirebilen karakterler, tıpkı Şeytan Meyvelerinde olduğu gibi, üç ana başlık altında gelişimlerini gerçekleştirmektedir. Bu üç ana başlık “Potansiyel”, “Hakimiyet” ve “Adaptasyon” olarak adlandırılmaktadır.
👒 Potansiyel
Bir Disiplin veya Stilin gelişime ne kadar açık olduğunu gösterir.
Disiplin veya stile ilişkin potansiyel başlığı, söz konusu disiplin veya stilin gelişime ne kadar açık olduğunu göstermektedir. Potansiyeli yüksek bir disiplin veya stil, özellikle disiplin veya stilin bariyerleri aşması için en önemli kriterlerden biridir. Bu yüzden, potansiyeli yüksek olan bir disiplin veya stil, daha çok teknik yaratıp geliştirmeye imkan tanıdığı gibi, disiplin veya stilin tam gücüne ulaşması bakımından da önem arz etmektedir.
💪 Hakimiyet
Kullanıcının Disiplin veya Stil üzerindeki yetkinliğini gösterir.
Disiplin veya stile ilişkin hakimiyet başlığı, söz konusu disiplin veya stil kullanıcısının, kullandığı disiplin veya stile dair yetkinliğini göstermektedir. Bir disiplin veya stil üzerindeki hakimiyetin yüksek olması, disiplin veya stilin sunduğu özelliklere erişim konusunda kullanıcısına büyük kolaylıklar sağlamaktadır. Disiplin veya stili anlamak ve onun kullanım tarzını belirlemek gibi hususlarda yeterli hakimiyete sahip olmak büyük önem arz etmektedir.
⚔ Adaptasyon
Kullanıcının Disiplin veya Stilin özelliklerini ne kadar etkin kullandığını gösterir.
Disiplin veya stile ilişkin adaptasyon başlığı, söz konusu disiplin veya stil kullanıcısının, kullandığı disiplin veya stil özelliklerini ne denli etkin kullanabildiğini göstermektedir. Bu kapsamda, adaptasyon sağlamış bir disiplin veya stil kullanıcısı, disiplin veya stilin getirilerinden rahatlıkla faydalanabilmektedir. Sistem içerisinde özellikle disiplin veya stile dayalı tekniklerin kullanımında adaptasyon başlığının büyük önemi bulunmaktadır.
Yukarıda kısaca belirtilen üç başlık, bir Disiplin veya Stili en etkili şekilde kullanmayı sağlar ve her bir başlığın önemi ve gereklilikleri bulunmaktadır. Bu bakımdan aşağıda sistemsel düzenlemeleri bulabilirsiniz.

Sistemsel Düzenlemeler
Bu bilgilerle birlikte, her üç başlık kendi için 7 seviyeden oluşmaktadır. Ayrıca, Disiplin/Stil'e ilişkin başlıkların geliştirilmesi noktasında, bir başlık diğerini tetiklediğinden kendi içlerinde de birtakım gelişimlerin açılması için her bir başlıktan kademe ve seviye ilerlemesi gerekmektedir. Bu husus, aşağıda yapılacak izah ile daha anlaşılır olacaktır.
Potansiyel Seviyesi Potansiyel Getirisi
E E seviye teknikler yaratabilmeyi sağlar.
D D seviye teknikler yaratabilmeyi ve E seviye teknik geliştirmeyi sağlar.
C C seviye teknikler yaratabilmeyi ve D seviye teknik geliştirmeyi sağlar.
B B seviye teknikler yaratabilmeyi ve C seviye teknik geliştirmeyi sağlar.
A A seviye teknikler yaratabilmeyi ve B seviye teknik geliştirmeyi sağlar.
S S seviye teknikler yaratabilmeyi ve A seviye teknik geliştirmeyi sağlar.
SS SS seviye teknikler yaratabilmeyi ve S seviye teknik geliştirmeyi sağlar.
Hakimiyet Seviyesi Hakimiyet Getirisi
E 4 adet teknik kapasitesine sahip olmayı sağlar.
D 6 adet teknik kapasitesine sahip olmayı ve 2 teknik geliştirme hakkı sağlar.
C 8 adet teknik kapasitesine sahip olmayı ve 2 teknik geliştirme hakkı sağlar.
B 10 adet teknik kapasitesine sahip olmayı ve 2 teknik geliştirme hakkı sağlar.
A 12 adet teknik kapasitesine sahip olmayı ve 2 teknik geliştirme hakkı sağlar.
S 14 adet teknik kapasitesine sahip olmayı ve 2 teknik geliştirme hakkı sağlar.
SS 16 adet teknik kapasitesine sahip olmayı ve 2 teknik geliştirme hakkı sağlar.
Adaptasyon Seviyesi Adaptasyon Getirisi
E E seviye teknikleri uygulayabilmeyi sağlar.
D D seviye teknikleri uygulayabilmeyi sağlar.
C C seviye teknikleri uygulayabilmeyi sağlar.
B B seviye teknikleri uygulayabilmeyi sağlar.
A A seviye teknikleri uygulayabilmeyi sağlar.
S S sseviye teknikleri uygulayabilmeyi sağlar.
SS SS seviye teknikleri uygulayabilmeyi sağlar.
Yukarıdaki tablolardan da görüleceği üzere, disiplin veya stili tek bir başlık altında geliştirmek mümkün olmadığı gibi, her bir başlığın kendi içerisinde dengeli olması gerekmektedir. Ancak, disiplin veya stilin kullanımı noktasında, oyuncular arasındaki seviye ve kademe farkları, bu kademe ve getirilerden faydalanılmamış olsa dahi, belli farklar yaratacaktır. Örneğin; bir oyuncunun disiplin veya stilinin hakimiyet ve potansiyel başlıklarında eşit oldukları, ancak adaptasyon konusunda seviye farkının olması halinde, her iki oyuncunun disiplin veya stil kullanımı bakımından fazlaya sahip oyuncunun daha avantajlı konumda olacağı ortadadır. Bu husus, özellikle denk seviyelerde olunması halinde yaratılan tekniklerin uygulanmasında belirgin olacak olup, RP içerisinde de bu durum açık bir şekilde ortaya çıkacaktır.

Sistemsel olarak, karakter yaratımı aşamasında her üç kategoride E-Seviye olarak başlamaktadır.

Bu noktada önemle belirtmek gerekir ki, gerek kurgusal gerekse sistemsel açıdan şu anlık bariyerleri aşmış disiplin veya stil bulunmamakta olup, ancak bunların ortaya çıkması akabinde sistemsel eklentiler yapılacaktır.

Ayrıca, evrenin orijinal evrenin bir kırılma noktasından devam ettiği dikkate alındığında, orijinal seriye dahil majör karakterlerin disiplin veya stilleri oyuncular tarafından alınamaz. Bu noktada, oyuncular tarafından özgün disiplin veya stillerin yaratılması, ilerleyiş bakımından ve kurgusal açıdan daha faydalı olacaktır.

Oyuncu tarafından başlangıçta bir disiplin veya stil yaratılmış olması durumunda, oyuncular herhangi bir şekilde BC ödeyerek Şeytan Meyvesi edinemez. Disiplin veya stile sahip olan bir oyuncu, ancak RP-in olaylar çerçevesinde bir Şeytan Meyvesi yiyebilir ve sonrasında ilgili rehber ve sistemlere bağlı kalarak geliştirme yapabilir.

Yaratılacak olan disiplin veya stil, belli bir ekipman veya ekipmanları kullanmayı zorunlu kılabilir. Ancak her ne suretle olursa olsun, her disiplin veya stilin karakteristik bir özelliği bulunmaktadır. Bu karakteristik özelliği çerçevesinde ise disiplin veya stili ilgili forumda yaratmanız mümkündür. Bu konuda dikkat edeceğiniz bir diğer husus ise, yaratacağınız disiplin veya stilin tekniklerinin de buna uygun olması gerektiğidir. Örneğin, yumruk atmak üzerine kurulu bir disiplin veya stilde, tekme atmaya dayalı bir teknik efektif olmayacaktır. Dolayısıyla bir disiplin veya stil yaratırken, kullanmak istediğiniz tekniklere de karar vermeniz ve bunun üzerine bir disiplin veya stil oluşturmanızda fayda bulunmaktadır.

Disiplin/Stil Teknikleri ve Statların Etkileşimleri
Genel itibariyle, yukarıda belirtilen şekilde yarattığınız teknikleri kullanabilmeniz mümkündür. Yani, Potansiyel seviyesi “A” olan bir karakter, “A-Seviye” teknikler yaratabilir ve Adaptasyon seviyesi “A” olma durumunda bu tekniği sorunsuzca kullanabilir. Ancak, kimi durumlarda yaratılan tekniklerin Karakter Statları veya Haki Statlarıyla da uyumlu olması gerekir. Teknik seviyesi ile tekniğin özüne uygun düşen statlar arasındaki uyumsuzluk, tekniğin etkisini doğrudan etkileyebilecek bir faktördür. Bu hususu orijinal seriden uyarlayabileceğimiz örneklerle açıklamak gerekirse;

Sanji'nin kullandığı "Collier" isimli tekniğin sistem içerisinde C seviye olduğu ve oyuncunun da Potansiyel ve Adaptasyon seviyesinin “C” olduğu kabul edildiğinde, oyuncu tarafından bu tekniğin kullanılması aşamasında hiçbir sıkıntı bulunmamaktadır. Ancak, oyuncunun Saldırı Kabiliyeti seviyesinin “D-Seviye” olmasıyla, “C-Seviye” olması ve hatta “S-Seviye” olması arasında ortaya çıkacak sonuç açısından doğrudan bağ bulunmaktadır. Nitekim, oyuncunun Saldırı Kabiliyeti seviyesinin “D-Seviye” olduğu bir durumda tekniğin etkisi 1 birim olacaksa, “C-Seviye” olması durumunda etkisi 2 birim olacak ve ilerleyen her seviyede bu etki artacaktır. (Söz konusu rakamsal veriler sadece durumun anlaşılması amacıyla belirtilmiştir.) Dolayısıyla, salt teknik seviyeleri tekniğin yaratacağı sonuçları belirlemeyecek ve ilgili statlar da tekniğin etkisini artırabilecektir.

Yine aynı şekilde kılıç savurma üzerine C seviye bir teknikte Silahlanma Hakisi'nin alt dalı olan Aktarma "C-Seviye" olan bir oyuncu ile, "A-Seviye" olan bir oyuncu arasında etki bakımından farklılıklar olması oldukça muhtemeldir.Bu bakımdan, yarattığınız tekniklerin seviyesi önemli olsa da, teknikleri etkileyecek statlarınızı gözetmeniz oldukça faydalı olacaktır.