One Piece evreninde oyuncuların tayfa oluşturmaları konusunda izleyebilecekleri birden fazla yöntem vardır. Bu yöntemlere göre oyuncular ister korsan ister denizci olsun, benzer nitelikteki ilerleyişle tayfalarını oluştururlar. Bu noktada önemle belirtmek gerekir ki, tayfa oluşumu ve gelişimi “Bounty Coin” adı verilen özel bir puanlama sistemiyle gerçekleşmektedir. Buna ilişkin hususları aşağıda daha detaylı bir şekilde okuyabilirsiniz. Fakat öncelikle, oyuncuların ne şekilde tayfa oluşturabileceklerini açıklamakta fayda var.
Tayfa Sınıflandırması
İster korsan ister denizci tayfası olsun, sistem içerisinde her tayfa belli bir seviyeye sahiptir. Bu seviyeler, sisteme uyumlu olması amacıyla E, D, C, B, A, S ve SS sınıflarından oluşmaktadır. Bu aşamada önemle belirtmek gerekir ki, gerek denizci rütbeleri, gerekse de Yonko veya diğer özel isimlendirmeler varlığını sürdürmekte olup, bu tür bilinirlik durumları doğrudan tayfa seviyesini etkilemektedir. Tayfa seviyelerini daha somut bir şekilde belirtmek gerekirse;
Tayfa seviyesini belirleyen hususlar ise, salt karakter güçlerinden ileri gelmemektedir. Bu kapsamda, tayfa üyelerinin bireysel güçleri, tayfanın kişi bazında genişliği, tayfa üyelerinin RP içerisinde veya offscreen kazandığı başarılar, tayfanın yer aldığı olaylar ve bu olaylardaki etkileri gibi faktörler tayfa seviyesini belirlemektedir.
Oyuncular oyuna başlarken, tayfaları D-Seviye olarak kabul edilmekte olup, gerek geliştirmelerin gerek RP'lerin bu husus gözetilerek yapılmasında fayda vardır.
Tayfa Seviyesi ne işe yarar?
Tayfa seviyesinin yüksekliği, ilk olarak tayfaların daha yüksek seviyelerdeki NPC karakterlerin edinilmesine olanak sağlar. Bu sayede oyuncular tayfalarını daha yüksek seviyeli karakterlerle güçlendirdiği gibi, genel anlamda bilinirliklerini de arttırmayı başarır. Bununla birlikte rol kapsamında kimi konular sadece belli seviyedeki tayfaların dahil olabileceği türden olacaktır. Aynı zamanda seviye yükseldikçe bilinirlik artacağından, bu bilinirliğin getirdiği avantajlar olabileceği gibi, karşıt fraksiyonla ile karşı karşıya gelinmesi halinde verilecek tepkiler de değişkenlik gösterir.
Oyuncular rollerindeki ilerleyiş ve tayfalarında dahil ettikleri NPC veya oyuncularla birlikte tayfa seviyesini yükseltebilirler. Bu yükseltme belli bir sayısal değere bağlanmadığından, oyuncular rol için faktörleri ve tayfaya dahil ettikleri NPC’lerin aksiyonlarına göre, her konu sonunda değerlendirilir ve buna ilişkin bildirim yapılır.
Tayfa Genişletme ve Geliştirme
Sistem içerisinde yukarıda belirtilen şekilde tayfa oluşturulduktan veya bir tayfaya dahil olunduktan sonra, tayfaya ait olan “Bounty Coin (BC)” ile tayfa genişletmesi veya geliştirmesi sağlanacaktır. BC, her konu sonlarında veya konu gidişatlarına göre konu içerisinde ödül olarak tayfalara verilecektir. Söz konusu ödül miktarı, konu içerisindeki ilerleyişe göre takdir edilecektir.
Oyuncuların tayfalarına dahil edebileceği NPC’ler, dönemsel olarak belirlenecektir. Her bir dönem “Bounty Sezonu” olarak adlandırılacak olup, bu sezonlarda oyuncu sayısı da dikkate alınarak en az 1 adet orijinal seriden olmak üzere, belirlenecek miktarda NPC’ler tayfaların alımına sunulacaktır. Buradaki en önemli husus, orijinal seride yer alan karakterlerin farklı seviyelerde olabileceği gibi, kimi karakterlerin sadece korsanlara veya sadece denizcilere özgü olduğuna dikkat edilmesidir. Nitekim böylesine bir durumla karşılaşıldığında, “Bounty Sezonu” için yapılan açıklamada bu durum belirtilecektir.
Bunun dışında Bounty Sezonu için genel olarak geçerli olan bir diğer kural ise, oyuncuların ancak tayfa seviyesinin 1 üstü kademedeki NPC’leri tayfalarına dahil edebilecek olmalarıdır. Bir örnek vermek gerekirse; tayfa seviyesinin C olması durumunda, tayfaya dahil olabilecek NPC maksimum B seviyesinde olabilecektir. Bu kuralın en büyük istisnası ise, orijinal seriden olan karakterlerin seviye kısıtlamasına takılmamalarıdır. Diğer bir ifadeyle, Bounty Sezonu içerisinde orijinal seriden S seviye bir karakter olması durumunda, tayfalar hangi seviyede olursa olsun, bu karakter tayfaya dahil edilebilinecektir.
Sistemin işleyiş şekline gelirsek… Tayfalar sahip oldukları BC’leri, isterlerse bir Bounty Sezonunda harcayabilir, isterse biriktirerek sonraki Bounty Sezonlarına saklayabilir. Bu kapsamda genel itibariyle Bounty Sezonlarında yer alacak orijinal seriden olmayan NPC karakterlerin seviyelerine göre gereken asgari tutardaki BC miktarları aşağıdaki gibidir.
Orijinal seriden olan karakterler, genel olarak söz konusu seviyelere göre harcanması gereken BC’lerin iki katı değerinde olmakla beraber, karakter niteliğine göre Bounty Sezonları içerisinde karakterlerin BC’lerinde değişiklikler olabilir. Böylesine bir durum ortaya çıktığında, bu durum Bounty Sezonu içinde bildirilecektir.
NPC Karakter Nasıl Edinilir?
Bir Bounty Sezonu içerisinde tayfasına NPC üye dahil etmek isteyen oyuncular, sezon için açılacak başlık altında tayfasına dahil etmek istedikleri karakteri ve asgari olarak karakterin seviyesine uygun şekilde harcamak istedikleri BC miktarını belirtirler. Bir tayfanın asgari BC miktarını teklif etmesi üzerine açık artırma sistemi devreye girer ve süre içerisinde en yüksek BC miktarını teklif eden tayfa, karakteri tayfasına dahil eder. Ancak bu karakterler sadece tayfa üyesi olmakla kalmaz, birtakım özel getirilerin de edinilmesini sağlar!
Tayfa dahil edilen NPC karakterlerin sahip olduğu birtakım getiriler sayesinde, daha düşük maliyete NPC karakterlerin edinebilme imkanıdır. Örneğin; tayfaya dahil edilen bir NPC karakterin “%5 daha az BC harcaması sağlar” gibi bir getirisin olması durumunda, harcanacak asgari BC miktarında bu oranda bir düşüş yaşanacaktır.
Bir açık artırmanın sonlanması durumunda, en yüksek teklif veren oyuncu karakteri tayfasına dahil eder. Geri kalan oyuncular ise, teklif ettikleri BC miktarının yarısını geri kazanırlar. Bu yüzden, tekliflerinizi oldukça dikkatli yapmanız gerekmektedir. Ancak, bu durumda iade edilmeyen her 10 BC için, tayfaya E-Seviye altı olacak şekilde, kurgu içinde pek de anılmayacak olan ve “vasıfsız” nitelikte NPC’ler tayfaya dahil olur. Bu sayede oyuncuların tayfalarına nicelik kattığı kabul edilir. Bu durumu bir örnekle açıklamak gerekirse; bir tayfanın herhangi bir NPC için 140 BC teklif ettiği, ancak yapılan açık artırma sonucunda bu NPC’yi alamadığı bir durumda, 70 BC tayfaya iade edilecek ve geri kalan 70 BC için ise 7 adet “vasıfsız” NPC tayfaya dahil olacaktır. Söz konusu "vasıfsız" NPC'lerden her 10 tanesi gemilerin kişi kontenjanından 1 eksiltir. Bu kapsamda 1'den 10'a kadar olan "vasıfsız" NPC'ler 1 kişi, 11'den 20'ye kadar olan "vasıfsız" NPC'ler 2 kişi şeklinde kontenjan düşümü devam eder.
NPC karakterler için yapılacak teklifler hiçbir şekilde küsuratlı olamaz ve tam sayı olmak zorundadır. Yapılan alım ve iadeler kapsamında, herhangi bir şekilde küsuratlı sonuç çıkması halinde ise (0,5) ve üzeri yukarıya, (0,4) ve altı ise aşağıya yuvarlanır.
NPC Karakterlerin Getirileri Nelerdir?
NPC karakterler genel olarak tayfanın daha duyulur olmasını sağlar. Bununla birlikte, bazı NPC karakterler, ekstra ekipman, para, ganimet gibi getiriler yaratabilir. Bazı karakterler ise, elde edilecek ödül miktarlarını arttırabilir veya tayfaya ün kazandıracak faaliyetleri yaptığı kabul edilir. Tüm bunlar, genel itibariyle offscreen yaşanan hadiseler olarak ele alınır ve konu sonlarında etkileri ödüllerde ortaya çıkar. Bunun yanında, orijinal seriden veya kimi sistem tarafından yaratılan NPC’ler, kurguya doğrudan etki eden veya özel kurguların açılmasına imkan veren getiriler yaratabilir. Bu nedenle, tayfaya dahil olacak NPC karakterlerin birçok getiriyi sağlaması muhtemeldir. Bu getiriler, her Bounty Sezonunda karakterlerin açıklanmasıyla belirtilecektir.
NPC Karakterlerin Geliştirilmesi
BC harcanarak tayfaya dahil edilen E-Seviye ve üstü karakterler tıpkı oyuncular gibi statlara sahip olurlar. Bununla birlikte, bu NPC karakterlerin kendilerine özgü şeytan meyveleri veya disiplin/stilleri de olması muhtemeldir. Diğer bir ifadeyle, söz konusu NPC’ler adeta birer oyuncu karakteri gibi karakter kartına sahiptir. Bu durum da, söz konusu NPC’lerin gelişebilir olduğunu ortaya koymaktadır.
Tayfaya dahil edilen NPC’ler iki şekilde geliştirilebilir. Bunlardan ilki, söz konusu NPC’nin herhangi bir şekilde kurguya etki eden türden dahil olmasıdır. Bu durumda NPC’nin kurgu içindeki aksiyonları da nazara alınarak gelişim puanları GM tarafında tayin edilir.
Geliştirme yapılmasının ikinci şekli ise, tayfaların NPC için BC harcamasıdır. Buna ilişkin olarak, hangi gelişimin ne kadar BC gerektirdiği yazılmış durumdadır.
Tek Oyunculu Tayfa
Bu tayfa oluşturma yönteminde, oyuncu kendisine ait bir tayfa oluşturur ve bu tayfayla birlikte denizlere açılmış sayılır. Bu yolla korsan tarafında olan oyuncular “kaptan” sıfatıyla bir tayfa oluşturabilirken, denizci tarafında olan oyuncular ise kendilerine tahsis edilen bir geminin kaptanı veya yardımcı kaptanı olarak rollerini yapabilirler.
Bu haliyle oluşturulan tayfalar, sadece NPC karakterle ile desteklenebilir. İlerleyen süreçlerde tayfaya oyuncuların da katılması mümkündür.
Bu yöntemle tayfanın ideolojisi, hedefi ve tarzı tamamen oyuncuya bağlı kalmaktadır. Bunun yanında RP özgürlüğü yüksek olup, hikaye oyuncu üzerine şekillenir. Tayfada bir oyuncu bulunduğundan konu daha hızlı ilerleyebilir.
Bu tayfa oluşturma yönteminde, oyuncu kendisine ait bir tayfa oluşturur ve bu tayfayla birlikte denizlere açılmış sayılır. Bu yolla korsan tarafında olan oyuncular “kaptan” sıfatıyla bir tayfa oluşturabilirken, denizci tarafında olan oyuncular ise kendilerine tahsis edilen bir geminin kaptanı veya yardımcı kaptanı olarak rollerini yapabilirler.
Bu haliyle oluşturulan tayfalar, sadece NPC karakterle ile desteklenebilir. İlerleyen süreçlerde tayfaya oyuncuların da katılması mümkündür.
Bu yöntemle tayfanın ideolojisi, hedefi ve tarzı tamamen oyuncuya bağlı kalmaktadır. Bunun yanında RP özgürlüğü yüksek olup, hikaye oyuncu üzerine şekillenir. Tayfada bir oyuncu bulunduğundan konu daha hızlı ilerleyebilir.
Çok Oyunculu Tayfa
Bu tayfa oluşturma yönteminde, tayfa korsan tayfası ise bir oyuncu "kaptan" sıfatıyla tayfanın liderliğini yaparken, diğer oyuncular başka tayfa rolleriyle; denizci tayfası ise bir oyuncu "kaptan" veya "yardımcı kaptan" sıfatıyla birlikte denizlere açılmış sayılır.
Bu haliyle oluşturulan tayfalara, sonradan oyuncu veya NPC katılabilir.
Bu yöntemle tayfanın ideolojisi, hedefi ve tarzı tamamen tayfadaki bulunan oyunculara bağlı kalmaktadır. Bunun yanında RP özgürlüğü daha kısıtlı olup, hikaye tayfa üyeleriyle birlikte şekillenir. Tayfada birden fazla oyuncu olduğunda, rol hızında düşme ihtimali bulunmaktadır.
Bu tayfa oluşturma yönteminde, tayfa korsan tayfası ise bir oyuncu "kaptan" sıfatıyla tayfanın liderliğini yaparken, diğer oyuncular başka tayfa rolleriyle; denizci tayfası ise bir oyuncu "kaptan" veya "yardımcı kaptan" sıfatıyla birlikte denizlere açılmış sayılır.
Bu haliyle oluşturulan tayfalara, sonradan oyuncu veya NPC katılabilir.
Bu yöntemle tayfanın ideolojisi, hedefi ve tarzı tamamen tayfadaki bulunan oyunculara bağlı kalmaktadır. Bunun yanında RP özgürlüğü daha kısıtlı olup, hikaye tayfa üyeleriyle birlikte şekillenir. Tayfada birden fazla oyuncu olduğunda, rol hızında düşme ihtimali bulunmaktadır.
Tayfa Sınıflandırması
İster korsan ister denizci tayfası olsun, sistem içerisinde her tayfa belli bir seviyeye sahiptir. Bu seviyeler, sisteme uyumlu olması amacıyla E, D, C, B, A, S ve SS sınıflarından oluşmaktadır. Bu aşamada önemle belirtmek gerekir ki, gerek denizci rütbeleri, gerekse de Yonko veya diğer özel isimlendirmeler varlığını sürdürmekte olup, bu tür bilinirlik durumları doğrudan tayfa seviyesini etkilemektedir. Tayfa seviyelerini daha somut bir şekilde belirtmek gerekirse;
E-Seviye
Yeni kurulmuş, henüz hiçbir bilinirliği olmayan tayfalardır.
Yeni kurulmuş, henüz hiçbir bilinirliği olmayan tayfalardır.
D-Seviye
Küçük adalarda tanınan, birkaç başarıya sahip başlangıç tayfalarıdır.
Küçük adalarda tanınan, birkaç başarıya sahip başlangıç tayfalarıdır.
C-Seviye
Orta seviyede etkinliği olan, düşük seviye karakterlere ve belirgin bir role sahip tayfalardır.
Orta seviyede etkinliği olan, düşük seviye karakterlere ve belirgin bir role sahip tayfalardır.
B-Seviye
Adı bölgeler arasında dolaşmaya başlamış, dikkat çeken tayfalardır.
Adı bölgeler arasında dolaşmaya başlamış, dikkat çeken tayfalardır.
A-Seviye
Hükümetin ya da büyük korsanların radarına giren, saygı duyulan veya korkulan gruplar tayfalardır.
Hükümetin ya da büyük korsanların radarına giren, saygı duyulan veya korkulan gruplar tayfalardır.
S-Seviye
Büyük savaşlarda rol oynamış, çok güçlü karakterler barındıran, ünü dört denize yayılmış tayfalardır.
Büyük savaşlarda rol oynamış, çok güçlü karakterler barındıran, ünü dört denize yayılmış tayfalardır.
SS-Seviye
Efsanevi düzeyde. Yonkou, Amiraller, Kara Borsa Lordları gibi isimleri barındıran veya geçmişinde büyük felaketler yaratmış tayfalardır.
Efsanevi düzeyde. Yonkou, Amiraller, Kara Borsa Lordları gibi isimleri barındıran veya geçmişinde büyük felaketler yaratmış tayfalardır.
Oyuncular oyuna başlarken, tayfaları D-Seviye olarak kabul edilmekte olup, gerek geliştirmelerin gerek RP'lerin bu husus gözetilerek yapılmasında fayda vardır.
Tayfa Seviyesi ne işe yarar?
Tayfa seviyesinin yüksekliği, ilk olarak tayfaların daha yüksek seviyelerdeki NPC karakterlerin edinilmesine olanak sağlar. Bu sayede oyuncular tayfalarını daha yüksek seviyeli karakterlerle güçlendirdiği gibi, genel anlamda bilinirliklerini de arttırmayı başarır. Bununla birlikte rol kapsamında kimi konular sadece belli seviyedeki tayfaların dahil olabileceği türden olacaktır. Aynı zamanda seviye yükseldikçe bilinirlik artacağından, bu bilinirliğin getirdiği avantajlar olabileceği gibi, karşıt fraksiyonla ile karşı karşıya gelinmesi halinde verilecek tepkiler de değişkenlik gösterir.
Oyuncular rollerindeki ilerleyiş ve tayfalarında dahil ettikleri NPC veya oyuncularla birlikte tayfa seviyesini yükseltebilirler. Bu yükseltme belli bir sayısal değere bağlanmadığından, oyuncular rol için faktörleri ve tayfaya dahil ettikleri NPC’lerin aksiyonlarına göre, her konu sonunda değerlendirilir ve buna ilişkin bildirim yapılır.
Tayfa Genişletme ve Geliştirme
Sistem içerisinde yukarıda belirtilen şekilde tayfa oluşturulduktan veya bir tayfaya dahil olunduktan sonra, tayfaya ait olan “Bounty Coin (BC)” ile tayfa genişletmesi veya geliştirmesi sağlanacaktır. BC, her konu sonlarında veya konu gidişatlarına göre konu içerisinde ödül olarak tayfalara verilecektir. Söz konusu ödül miktarı, konu içerisindeki ilerleyişe göre takdir edilecektir.
Oyuncuların tayfalarına dahil edebileceği NPC’ler, dönemsel olarak belirlenecektir. Her bir dönem “Bounty Sezonu” olarak adlandırılacak olup, bu sezonlarda oyuncu sayısı da dikkate alınarak en az 1 adet orijinal seriden olmak üzere, belirlenecek miktarda NPC’ler tayfaların alımına sunulacaktır. Buradaki en önemli husus, orijinal seride yer alan karakterlerin farklı seviyelerde olabileceği gibi, kimi karakterlerin sadece korsanlara veya sadece denizcilere özgü olduğuna dikkat edilmesidir. Nitekim böylesine bir durumla karşılaşıldığında, “Bounty Sezonu” için yapılan açıklamada bu durum belirtilecektir.
Bunun dışında Bounty Sezonu için genel olarak geçerli olan bir diğer kural ise, oyuncuların ancak tayfa seviyesinin 1 üstü kademedeki NPC’leri tayfalarına dahil edebilecek olmalarıdır. Bir örnek vermek gerekirse; tayfa seviyesinin C olması durumunda, tayfaya dahil olabilecek NPC maksimum B seviyesinde olabilecektir. Bu kuralın en büyük istisnası ise, orijinal seriden olan karakterlerin seviye kısıtlamasına takılmamalarıdır. Diğer bir ifadeyle, Bounty Sezonu içerisinde orijinal seriden S seviye bir karakter olması durumunda, tayfalar hangi seviyede olursa olsun, bu karakter tayfaya dahil edilebilinecektir.
Sistemin işleyiş şekline gelirsek… Tayfalar sahip oldukları BC’leri, isterlerse bir Bounty Sezonunda harcayabilir, isterse biriktirerek sonraki Bounty Sezonlarına saklayabilir. Bu kapsamda genel itibariyle Bounty Sezonlarında yer alacak orijinal seriden olmayan NPC karakterlerin seviyelerine göre gereken asgari tutardaki BC miktarları aşağıdaki gibidir.
E-Seviye NPC
20 BC
20 BC
D-Seviye NPC
50 BC
50 BC
C-Seviye NPC
100 BC
100 BC
B-Seviye NPC
150 BC
150 BC
A-Seviye NPC
250 BC
250 BC
S-Seviye NPC
350 BC
350 BC
SS-Seviye NPC
450 BC
450 BC
NPC Karakter Nasıl Edinilir?
Bir Bounty Sezonu içerisinde tayfasına NPC üye dahil etmek isteyen oyuncular, sezon için açılacak başlık altında tayfasına dahil etmek istedikleri karakteri ve asgari olarak karakterin seviyesine uygun şekilde harcamak istedikleri BC miktarını belirtirler. Bir tayfanın asgari BC miktarını teklif etmesi üzerine açık artırma sistemi devreye girer ve süre içerisinde en yüksek BC miktarını teklif eden tayfa, karakteri tayfasına dahil eder. Ancak bu karakterler sadece tayfa üyesi olmakla kalmaz, birtakım özel getirilerin de edinilmesini sağlar!
Tayfa dahil edilen NPC karakterlerin sahip olduğu birtakım getiriler sayesinde, daha düşük maliyete NPC karakterlerin edinebilme imkanıdır. Örneğin; tayfaya dahil edilen bir NPC karakterin “%5 daha az BC harcaması sağlar” gibi bir getirisin olması durumunda, harcanacak asgari BC miktarında bu oranda bir düşüş yaşanacaktır.
Bir açık artırmanın sonlanması durumunda, en yüksek teklif veren oyuncu karakteri tayfasına dahil eder. Geri kalan oyuncular ise, teklif ettikleri BC miktarının yarısını geri kazanırlar. Bu yüzden, tekliflerinizi oldukça dikkatli yapmanız gerekmektedir. Ancak, bu durumda iade edilmeyen her 10 BC için, tayfaya E-Seviye altı olacak şekilde, kurgu içinde pek de anılmayacak olan ve “vasıfsız” nitelikte NPC’ler tayfaya dahil olur. Bu sayede oyuncuların tayfalarına nicelik kattığı kabul edilir. Bu durumu bir örnekle açıklamak gerekirse; bir tayfanın herhangi bir NPC için 140 BC teklif ettiği, ancak yapılan açık artırma sonucunda bu NPC’yi alamadığı bir durumda, 70 BC tayfaya iade edilecek ve geri kalan 70 BC için ise 7 adet “vasıfsız” NPC tayfaya dahil olacaktır. Söz konusu "vasıfsız" NPC'lerden her 10 tanesi gemilerin kişi kontenjanından 1 eksiltir. Bu kapsamda 1'den 10'a kadar olan "vasıfsız" NPC'ler 1 kişi, 11'den 20'ye kadar olan "vasıfsız" NPC'ler 2 kişi şeklinde kontenjan düşümü devam eder.
NPC karakterler için yapılacak teklifler hiçbir şekilde küsuratlı olamaz ve tam sayı olmak zorundadır. Yapılan alım ve iadeler kapsamında, herhangi bir şekilde küsuratlı sonuç çıkması halinde ise (0,5) ve üzeri yukarıya, (0,4) ve altı ise aşağıya yuvarlanır.
NPC Karakterlerin Getirileri Nelerdir?
NPC karakterler genel olarak tayfanın daha duyulur olmasını sağlar. Bununla birlikte, bazı NPC karakterler, ekstra ekipman, para, ganimet gibi getiriler yaratabilir. Bazı karakterler ise, elde edilecek ödül miktarlarını arttırabilir veya tayfaya ün kazandıracak faaliyetleri yaptığı kabul edilir. Tüm bunlar, genel itibariyle offscreen yaşanan hadiseler olarak ele alınır ve konu sonlarında etkileri ödüllerde ortaya çıkar. Bunun yanında, orijinal seriden veya kimi sistem tarafından yaratılan NPC’ler, kurguya doğrudan etki eden veya özel kurguların açılmasına imkan veren getiriler yaratabilir. Bu nedenle, tayfaya dahil olacak NPC karakterlerin birçok getiriyi sağlaması muhtemeldir. Bu getiriler, her Bounty Sezonunda karakterlerin açıklanmasıyla belirtilecektir.
NPC Karakterlerin Geliştirilmesi
BC harcanarak tayfaya dahil edilen E-Seviye ve üstü karakterler tıpkı oyuncular gibi statlara sahip olurlar. Bununla birlikte, bu NPC karakterlerin kendilerine özgü şeytan meyveleri veya disiplin/stilleri de olması muhtemeldir. Diğer bir ifadeyle, söz konusu NPC’ler adeta birer oyuncu karakteri gibi karakter kartına sahiptir. Bu durum da, söz konusu NPC’lerin gelişebilir olduğunu ortaya koymaktadır.
Tayfaya dahil edilen NPC’ler iki şekilde geliştirilebilir. Bunlardan ilki, söz konusu NPC’nin herhangi bir şekilde kurguya etki eden türden dahil olmasıdır. Bu durumda NPC’nin kurgu içindeki aksiyonları da nazara alınarak gelişim puanları GM tarafında tayin edilir.
Geliştirme yapılmasının ikinci şekli ise, tayfaların NPC için BC harcamasıdır. Buna ilişkin olarak, hangi gelişimin ne kadar BC gerektirdiği yazılmış durumdadır.
Stat Geliştirme
Kişisel Stat Geliştirme: 100 BC
Şeytan Meyvesi Statı Geliştirme: 200 BC
Disiplin/Stili Statı Geliştirme: 200 BC
Kişisel Stat Geliştirme: 100 BC
Şeytan Meyvesi Statı Geliştirme: 200 BC
Disiplin/Stili Statı Geliştirme: 200 BC
Teknik Yaratma
E-Seviye Teknik: 20 BC
D-Seviye Teknik: 50 BC
C-Seviye Teknik: 100 BC
B-Seviye Teknik: 150 BC
A-Seviye Teknik: 250 BC
S-Seviye Teknik: 350 BC
SS-Seviye Teknik: 450 BC
E-Seviye Teknik: 20 BC
D-Seviye Teknik: 50 BC
C-Seviye Teknik: 100 BC
B-Seviye Teknik: 150 BC
A-Seviye Teknik: 250 BC
S-Seviye Teknik: 350 BC
SS-Seviye Teknik: 450 BC
Teknik Geliştirme
E-Seviye Teknik: 10 BC
D-Seviye Teknik: 25 BC
C-Seviye Teknik: 50 BC
B-Seviye Teknik: 75 BC
A-Seviye Teknik: 125 BC
S-Seviye Teknik: 175 BC
E-Seviye Teknik: 10 BC
D-Seviye Teknik: 25 BC
C-Seviye Teknik: 50 BC
B-Seviye Teknik: 75 BC
A-Seviye Teknik: 125 BC
S-Seviye Teknik: 175 BC
Haki
Haki Alt Dalı Edinme: 400 BC
Haki Alt Dalı Seviye Geliştirme: 200 BC
Haki Alt Dalı Edinme: 400 BC
Haki Alt Dalı Seviye Geliştirme: 200 BC
Diğer
Nitelik Edinme: Edinilecek nitelik türüne ve seviyesine göre belirlenecektir.
“Efsanevi” Sınıf Ekipman: Edinilecek ekipmanın türüne ve etkilerine göre belirlenecektir.
Nitelik Edinme: Edinilecek nitelik türüne ve seviyesine göre belirlenecektir.
“Efsanevi” Sınıf Ekipman: Edinilecek ekipmanın türüne ve etkilerine göre belirlenecektir.